Senaste nytt

Missnöjd med Eurobonus

Är jag den enda som är irriterad på hur kasst Eurobonus fungerar? Reser en hel del (EBD) och framförallt till USA där resan 9 ggr av 10 fortsätter med UA. Resepolicyn är i Plus, men problemet är att SAS klassmappning i Plus med UA är i en klass som ej går att uppgradera för poäng med Star Alliance.

Ska till IST med TK i vinter och tänkte uppgradera till Business, men det visar sig att inte heller den går att uppgradera (rätt klass men upgrade sidan visar fel) och efter kontakt med SAS så kan jag inte uppgradera alls med poäng om det ej är bokat via SAS.

Med andra ord är det endast rena bonusresor som går att använda poäng på...

Eurobonus är ett av de bättre frequent flyer programmen i Europa (kanske rent av i hela världen) både vad gäller hur enkelt det är att tjäna in poäng (kreditkort, shopping portal, kampanjer a la Avis, reflexvästar, linsvätska, etc) och värde av det man kan lösa in poängen mot (resor i förstaklass som skulle kosta över 100 000 SEK att köpa).
Nej, inte direkt. Det finns en hel shop (https://www.saseurobonusshop.com) med grejer du kan spendera poängen på, flyger du SAS och din biljett är utställd av SAS (biljettnumret börjar på 117) kan du buda på uppgraderingar för poäng (SAS Upgrade – Uppgradera till en nivå med bättre komfort | SAS), du kan delbetala SAS-resor med poäng (och dessutom tjäna in nya poäng på dessa resorna), på SAS longhaul kan du försöka uppgradera vid incheckningen/i loungen/SAS service center/gate:n din kabinklass för poäng och du kan handla ombord SAS-plan för dina poäng.

Ett tips är att du skaffar dig mer kunskap och lär dig vilka regler och villkor som gäller och sedan följer de reglerna.

Hej,

Jag är fullkomligt medveten om bonusshopen,
Bonusresor och att uppgradera på SAS, det var dock ej det som jag lyfte upp nu utan bristen på att kunna använda mina poäng på andra partners då det ej är en ren bonusresa.

Hej,

Jag är fullkomligt medveten om bonusshopen,
Bonusresor och att uppgradera på SAS, det var dock ej det som jag lyfte upp nu utan bristen på att kunna använda mina poäng på andra partners då det ej är en ren bonusresa.

Det är nog inte I första hand eurobonus du ska vara missnöjd med där, utan snarare star alliance. Det fungerar väl i princip aldrig bra mellan de olika bolagen.

Ingen aning om det är bättre i de andra allianserna, eller om det är samma läge där?

• Gilla
Reactions: Gus
Mmm, gräset kanske inte är grönare, men det stör mig när man i SAS bokningsflöde bokar SAS Plus (B-klass) och det i samma flöde visar B-klass på UA också, men när bekräftelsen kommer så är det E-klass som ej går att uppgradera för poäng.

Är jag den enda som är irriterad på hur kasst Eurobonus fungerar? Reser en hel del (EBD) och framförallt till USA där resan 9 ggr av 10 fortsätter med UA. Resepolicyn är i Plus, men problemet är att SAS klassmappning i Plus med UA är i en klass som ej går att uppgradera för poäng med Star Alliance.

Ska till IST med TK i vinter och tänkte uppgradera till Business, men det visar sig att inte heller den går att uppgradera (rätt klass men upgrade sidan visar fel) och efter kontakt med SAS så kan jag inte uppgradera alls med poäng om det ej är bokat via SAS.

Här måste jag referera till vad en av forumets största profiler @agehall säger, boka i den kabinklass du vill resa!
Tyvärr har hans vassa inlägg nästan upphört här på BC.

Toppen