Hej ,
Har inte lyckats nå sas pga telias kassa täckning...
Är mitt i en SA bonusresa och kommer av olika anledningar missa ett leg och behöva ta mig för egen maskin till destinationen. Vet ni vad som händer med min returresa? Brinner den inne eller kan jag åka som bokat?
Mvh
Ring SAS och fråga snällt, tyvärr kan du inte göra mer än att vädja till deras goda vilja.Kan man förekomma detta på något sätt? Surt om 400k poäng brinner :/ Kreativa tips emottages tacksamt
Kan man förekomma detta på något sätt? Surt om 400k poäng brinner :/ Kreativa tips emottages tacksamt
Det enkla svaret är att detta regleras i det som kallas ”Conditions of carriage” som är flygbolagens allmänna villkor. Googla det. Betalningsmedel spelar troligen inte roll här.
Om du kan kanske kan lämna lite mera detaljer så vi kan hjälpa?
1. Vad har du exakt bokat? CPH-LHR-IAD-PTY-CUR / CUR-PTY-ORD-FRA-CHP
2. Vad vill du exakt hoppa över? PTY-CUR på ditvägen
3. Har du bokat med 2-for-1 voucher? Ja
4. Om ja, är dessa fortfarande giltiga? Ja
5. Har några av poängen gått ut på datum? Nej
Anledningen är en schemaändring på benet jag måste hoppa över. Från att ska ha åkt 4h efter landning ändrades det till 2 dagars väntan. Detta medförde att curacaos gula feber-restriktioner trädde ikraft och för att klara 12h-fönstret måste jag boka en PTY-MIA-CUR för egen maskin, då det inte finns några awarsplatser att boka om till på andra flyg.
Det är svårt att ge specifikt råd utan specifika detaljer. Jag tror det finns en lösning men det beror på dina svar.
Prata med sas och be de boka av sista flighten på utresan. Om du hoppar över den kommer resterande flighter till 99,99% säkerhet bokas av.Ok!
Se svar i fetstil.
tack!
Ok!
Se svar i fetstil.
tack!
Prata med sas och be de boka av sista flighten på utresan. Om du hoppar över den kommer resterande flighter till 99,99% säkerhet bokas av.
Du kan ha utresa till PTY och hemresa från CUR.