Hej
Skulle flyga natten mellan den 5 och 6 juni DEL-BKK-PVG med Thai Airways i Business class (J). Jag hade ett inrikesflyg i Indien som blev försenat och därefter behövde jag byta terminal, inte det smidigaste vill jag lova. Missade hursomhelst incheckningen till mitt flyg från Delhi med en kvart. Blev informerad om att det gick ett nytt flyg till Bangkok 4 timmar senare (hade 5,5 h layover i Bangkok) så jag skulle ändå hinna med min flight till Shanghai från Bangkok. Dock meddelade de mig att det inte fanns någon business class ombord då flighten var med Thai Smile. Jag tackade och tog emot ändå och fick åtminstone en lounge inbjudan i Delhi och efter att ha gjort vissa manifeständringar osv gick allt som smort därefter.
Inga Eurobonuspoäng registrerades trots att jag angav mitt nummer vid bokningen och tyvärr kunde den hjälpsamma personalen i Delhi inte säga om jag kunde kräva nån ersättning från Thai, så därför vänder jag mig till er...
Ska jag bara vara glad för att jag fick en plats på ett annat flyg och efterregistrera mina poäng (1 biljett i economy och 1 i business class) eller har jag rätt till eurobonuspoäng för business hela vägen som jag betalat för eller några pengar tillbaka?
Tack
Skulle flyga natten mellan den 5 och 6 juni DEL-BKK-PVG med Thai Airways i Business class (J). Jag hade ett inrikesflyg i Indien som blev försenat och därefter behövde jag byta terminal, inte det smidigaste vill jag lova. Missade hursomhelst incheckningen till mitt flyg från Delhi med en kvart. Blev informerad om att det gick ett nytt flyg till Bangkok 4 timmar senare (hade 5,5 h layover i Bangkok) så jag skulle ändå hinna med min flight till Shanghai från Bangkok. Dock meddelade de mig att det inte fanns någon business class ombord då flighten var med Thai Smile. Jag tackade och tog emot ändå och fick åtminstone en lounge inbjudan i Delhi och efter att ha gjort vissa manifeständringar osv gick allt som smort därefter.
Inga Eurobonuspoäng registrerades trots att jag angav mitt nummer vid bokningen och tyvärr kunde den hjälpsamma personalen i Delhi inte säga om jag kunde kräva nån ersättning från Thai, så därför vänder jag mig till er...
Ska jag bara vara glad för att jag fick en plats på ett annat flyg och efterregistrera mina poäng (1 biljett i economy och 1 i business class) eller har jag rätt till eurobonuspoäng för business hela vägen som jag betalat för eller några pengar tillbaka?
Tack