Senaste nytt

Missa inte det! Vilken mat äter du och var när du återkommer till samma stad / land?

Kul trådidé även om jag inte har så mycket att tillföra förutom att jag alltid svänger förbi Momofuku noodle bar när jag är New York

20100929-ramen-07.jpg

Thailand: Gai Yang med Som Tam. Även seafood i alla former.

Tyskland: Bratwurst

Österrike: Schnitzel Wienerart

Danmark: Spätta (helst på rökeriet i Dragör)

Polen: Bröd! Älskar deras brödkonst.

USA: Lox Bagel till frukost på närmsta hak.

USA, frukost: Något mumsigt hos Panera Bread, som finns runt om i USA, www.panerabread.com.
USA, övriga måltider: Sportsbarsliknande restaurangkedjan Bennigan's, bennigans.com, och det skall vara Monte Christo (www.google.se/search?q=bennigans+Monte+Cristo&source=lnms&tbm=isch) till huvudrätt och en Death By Chocolate till efterrätt (http://bennigans.com/wp-content/uploads/2016/07/SweetEndingsDBC_400x600.jpg). Finns lite runt om i USA, på Cypern och några andra ställen (Mexico, Bahrain, Qatar, Dubai, mm. Se här Locations - Bennigans)

Giorgio’s Bakery, Hollywood Beach, Florida
Fin utsikt och god mat.

Frukost. Ost o skinkomelett (7.50US)
Ingen bild på maten tyvärr så blir en på utsikten istället
A54A170E-4F12-47CA-9481-B9BD7C2695F0.jpeg

Giorgio's Bakery & Bistro
800 N Ocean Dr, Hollywood, FL 33019, USA
+1 954-929-5550
Google Maps

Bread Bakery |

Får inte länkarna att fungera så ni får tyvärr kopiera och klistra.

Ps Le Tub (The LeTub.com) som ligger granne ska ha grymma burgare

Jag kan inte säga att jag har några specifika restauranger eller maträtter på detta sätt, men jag har kanske ändå ett par saker som jag tror kan höra hemma i tråden.

En av mina favoritfrukter är annanas. Jag har nog provat annanas överallt där jag varit, både importerad till Europa och andra ställen, men också i länder och på platser där annanas odlas. Den överlägset bästa annanasen jag smakat finns på en specifik ö i Indonesien. Inte ens på andra ställen i Indonesien hittar jag så god annanas som på denna ö. Jag besöker denna ö med viss oregelbundenhet, men när jag är där så är annanas en självklarhet. Vad heter ön? Ja, det låter jag bli att avslöja just nu, men den som vill vara detektiv kan säkert hitta det om man går igenom allt jag skrivit i forumet.

En annan sak som enligt mig är gott och enkelt, till frukost eller kvällsmål, är Roti Canai eller Roti Telur. Också någonting som alltid är på min meny vid besök i Malaysia och Indonesien.

Till sist en vana jag lagt mig till med efter en hård arbetsvecka i Shenzhen med omnejd (södra Kina). Jag brukar avsluta runt 17-tiden på fredagen och eftersom jag tycker att Shenzhen är en fantastiskt tråkig och förvirrande plats brukar jag inte vilja spendera helgen där utan tar mig över till Hongkong.
Brukar anlända till hotellet (Novotel Century) runt kl 19:00-19:30. Jag checkar in, kommer upp på rummet, beställer room service och hinner med att ta en dusch innan maten kommer.

Efter maten brukar jag alltid ta en promenad, och jag väljer att gå österut, mot de indonesiska kvarteren. Där stannar jag till och belönar mig med en indonesisk isdrink, Es Gunung, eller liknande, innan jag vänder hemåt igen. De flesta gillar nog inte den här typen av söt, kall dricka och det tog ett tag för mig att gilla den också, men den svalkar gott och nu har det blivit en vana. :)

Toppen