Senaste nytt

Minsta layover mellan flyg?

Bridgeman

Medlem
Har en bokning C med Virgin MIA-LHR sedan SAS -ARN, där jag fått ändring att det endast blir 50 minuter mellan flyget från MIA till avgående flyg till ARN. Vad är minsta tid mellan flygen för att hinna. Vet att vi landar på terminal 3 i LHR sedan avgår flyg till ARN från terminal 2 LHR. Enligt SAS så skall det vara 90 minuter mellan flygen. Vad säger ni experter?

Har en bokning C med Virgin MIA-LHR sedan SAS -ARN, där jag fått ändring att det endast blir 50 minuter mellan flyget från MIA till avgående flyg till ARN. Vad är minsta tid mellan flygen för att hinna. Vet att vi landar på terminal 3 i LHR sedan avgår flyg till ARN från terminal 2 LHR. Enligt SAS så skall det vara 90 minuter mellan flygen. Vad säger ni experter?
50 min är väldigt riskabelt, det innebär 30 min till gate stängs.

Det är definitivt mer än 50 minuter! Det där hinner ni aldrig om inte ni landar väldigt tidigt eller sas är väldigt sena. Räkna med 1h åtminstone bara för att byta terminal, ni ska av planet, åka transfer buss, göra security och hinna till ny gate innan den stänger. Finns inte på kartan att klara det om inte LHR är folktomt, buss går 5 sekunder efter ni kommer till transfer och security är tom på folk.

Vi råkade ut för motsvarande, hade trevliga 90min efter TPA-LHR från början, sjunk till 30-40 nåt ett par månader före (Virgin ändrade sin tidtabell). Ringde SAS, fanns inget vettigt att boka (award saknades, och de vara oresonliga på annat), avvaktade. Fick sedan en "automatisk" ombokning någon månad innan - sista kvällsflyget (11-12h på LHR) Så KAN vara en idé att haffa något "bra" på eget initativ.

Toppen