Även vi kom hem igår efter att påsklovet spenderats i South Carolina. Kan inte mer än instämma i ovan, USA är lika fantastiskt som tidigare.Kom hem igår efter påskresan till Florida/Bahamas..
Tyckte allt var som vanligt jag.. Den vanlige amerikanen var lika trevlig som vanligt (med sina vanliga ytliga hej o sorry o lycka till o babbla i hissen kommentarer). Tyvärr snordyra hotell men skönt att dollarn gått ner. Även maten ute blir dyrare för varje gång man kommer till USA, hög inflation!
De gånger vi skulle in i USA (både vid ankomst och efter resa till Bahamas) var det (som vanligt) av en ganska likgiltig border-agent.
Personligen tycker jag hela medias sjuka fixering på Trump o CO målar upp USA som nått ondskans imperium och alla jänkare blivit orcher.. Glöm inte att de riktiga Orcherna är Österut inte västerut.
Klart ni ska komma till NY. Skicka PM så ska jag se till att ni kommer att få en kanon resa och visa er runt om ni vill. Det är mycket som pågår bakom scenen och media men som du säger folk reser till ovan länder.Vi har, än så länge, en långhelg bokad i maj men jag måste nog säga att det skaver lite. Det är en resa till NYC med min 18-årige son (hans 18-årspresent) och vi har diskuterat frågan lite hemma. Å ena sidan så är känslan att avboka för att Mr T är en idiot, administrationens hantering av världshandeln, kriget i Ukraina osv osv. I samma stund reser folk utan att tveka till Dubai, Kina, Thailand, Turkiet som är allt annat än demokratier osv.
Jag tror man enbart tar fingeravtryck när man reser in med en ny ESTA, verkar som att det gick snabbt denna gång pga informationen de samlade in förra gången.Rekordsnabb immigration med familjen. Jag behövde inte ens köra fingeravtryck. Lite skillnad från för ett drygt år sedan då det var typ 30m förhör
Helt annan glad stämning i landet nu också trots den sjuka inflationen och andra problem de haft de senaste fyra åren. Vi har varit här ett tag nu och besökt fyra delststater.
Underbart vara i USA igen!!!
Jag tror man enbart tar fingeravtryck när man reser in med en ny ESTA, verkar som att det gick snabbt denna gång pga informationen de samlade in förra gången.
Hur får du fram dessa priser?Blir tufft för "Ankan" att leverera gröna siffror, verkar som man börjat närmast skänka bort biljetterna till staterna redan.
Visa bifogad bild 164472
Blir tufft för "Ankan" att leverera gröna siffror, verkar som man börjat närmast skänka bort biljetterna till staterna redan.
Dessa poängpriser med diamant-rabatten är inget nytt där Plus dessutom är billigare än Go men har antagit att det varit en trevlig bugg. Fortfarande bra poängpris, men var ännu mer tacksamt när man fick 25%-boosten.Hur får du fram dessa priser?
Söker jag samma datum får jag detta och inget billigare på andra dagar. Även om detta är ett väldigt bra pris och ger ju poäng tillbaka dessutom