Senaste nytt

Minsk - Vitryssland (önskar tips)

Då ses vi säkert där. ;)

Om någon i tråden har bra tips på hur man kan resa till Borisov där matchen är så mottages det tacksamt. Snacket i supporterföreningen just nu är att vi ska ta taxi. Men känns lite osäkert att räkna med att hitta taxi när man ska tillbaka till Minsk på kvällen.

Vi hade en förhoppning att kunna hyra en ZiL med chafför. Tyvärr verkar de inte anse ZiL lika coola i Vitryssland som här. De tycks föredra Mercedes/BMW, konstigt :D

Tror det går tåg/pendeltåg, tyvärr var hemsidan på ryska, så lite oklart.

Vi hade en förhoppning att kunna hyra en ZiL med chafför. Tyvärr verkar de inte anse ZiL lika coola i Vitryssland som här. De tycks föredra Mercedes/BMW, konstigt :D

Tror det går tåg/pendeltåg, tyvärr var hemsidan på ryska, så lite oklart.

Haha, det hade ju varit något också.

Har du en länk till hemsidan? Jag har en kompis som har ryska som modersmål, hon kan säkert läsa lite och se vad som verkar möljligt.

”Nya” visumregler, 1,5h från Stockholm och gott om direktflighter gör en ju nyfiken på Minsk. Men var ska man bo? Avsaknad av de större hotellkedjorna, men någon som varit där och kan tipsa om bästa hotellet?

Andra tips om Minsk får gärna slinka med (restauranger, sevärdheter, transfer/taxi etc.).

Var där i september 2017. Bodde på President Hotel vilket var mkt bra (provade aldrig frukosten dock, kan med fördel ätas på stan). Det är billigt i Vitryssland (med svenska mått mätt). Den klart mest ”sovjetiska” stad jag besökt om jag jämför med Moskva/Kiev. Här vårdar man (läs regimen) stolt sitt arv. WWII-museet är riktigt omfattande och välgjort. Sedan var det en trevlig stad att promenera runt i. Vi hyrde bil och besökte Stalin Line där vi åkte pansarvagn, föraren hade kört en likadan i Afghanistan på 80-talet. En amerikansk (förstås) besökare betalade för att skjuta med stridsvagnskanonen. Inget för ljudkänsliga alltså, men kul. :D
Главная

Toppen