Senaste nytt

Minimum connection time i Wien?

ante_77

Medlem
Hur är det med MCT i VIE. Flyg från ARN och sedan till BKK.
Jag har sett en hel del biljetter med under halvtimmen, men det lär ju inte fungera.
Vad bör man ligga på minimum?
 

ante_77

Medlem
Tror att MCT är 25 min på den flygplatsen för Star Alliance flyg.

Det kan nog stämma då jag har sett flera sådana möjligheter och VIE är kända för kort MCT. Jag blir bara så överraskad när det är passkontroll som står i vägen.
25min kan ju vara tight på ARN även om alla *A idag är på T5 inklusive inrikes.
Hade aldrig fixat att komma från T.ex LLA, OSL och vidare till BKK med 25minuter.
 

palmen

Moderator
Enligt expertflyer är MCT 25 minuter för OS25
upload_2022-1-11_21-25-22.png


Edit: Längre ner i listan (syns inte på screenshot) så står det 25 minuter och inte 30 som jag först skrev.
 
Last edited:

bvs

Medlem
Jag har en ARN-VIE-BKK award med OS som blev ombokad från rätt lång tid på VIE till just 25 minuter. Hörde av mig till Austrian när det hände och de såg inga problem alls "it is within MCT" var svaret typ.

Själv är jag lite skeptisk till 25min, speciellt eftersom vi har två barn med oss också. Nu har ju reglarna för Thailand ändrats i vilket fall så jag hoppas mest på att de ska komma fler ändringar så jag kan boka något annat :)
 

ante_77

Medlem
Jag har en ARN-VIE-BKK award med OS som blev ombokad från rätt lång tid på VIE till just 25 minuter. Hörde av mig till Austrian när det hände och de såg inga problem alls "it is within MCT" var svaret typ.

Själv är jag lite skeptisk till 25min, speciellt eftersom vi har två barn med oss också. Nu har ju reglarna för Thailand ändrats i vilket fall så jag hoppas mest på att de ska komma fler ändringar så jag kan boka något annat :)

Väskorna kan ju rädda en i fall det blir lite tight
 

airac

Medlem
Japp, det är kort men har funkat för mig vid några tillfällen innan pandemi, även icke-schengen till Sverige. Väskorna har dock inte alltid hunnit med, så förberedd er på det med rätt saker i handbagaget. Jag har fortfarande flera 50€ vouchers att bränna på Austrian efter väskorna dröjde på senaste bytet hem innan pandemin, gäller i 5 år!
 
Toppen