Senaste nytt

Minimum connecting time på Washington Dulles IAD?

Canadien

Medlem
Fick såndär höghöjdsbuss på IAD senast kom jag på nu, tog säkert en timme eftersom den släppte av lååångt från immigration. Sedan 1.20 i immigrationskön. Hann precis med min anslutning till Phoenix, och bagaget som måste om-incheckas kom också med. Så här du tur och alla stjärnor är på rätt position så räcker 2.5h men det är en rejäl chansning.
 

palmen

Moderator
Hmm, summa summarum så kanske inte ens 7h är "safe"? Eller är jag alldeles för orolig?
7h bör vara lugnt. Men rekommendationen är oftast att man tar en natt om man har separata biljetter.
Är du beredd på att missa flighten och betala ny biljett så kan du ta kortare connection, men då ska man vara medveten om sitt val (vi pratar ofta om att vara medveten resenär, dvs man tar medvetna beslut och man vet om riskerna).

Personligen skulle jag tagit 1 natt i Washington. Om det är viktigt att komma fram samma dag, 7h connection. Med 7h connection bör du klara en 3h försening utan problem.
2,5h connection hade jag aldrig tagit, minsta lilla strul och du är rökt.
 

bhen

Medlem
Summa summarum: Boka på en biljett så löser det sig oavsett.

Jag har bytt på IAD 2 gånger hittills i år och det är alltid på håret men kön lossnar sista 10-15minuterna för då släpper de in folk som mig (med utländskt pass +visum) i vanliga USA-kön. Med ESTA hade det sannolikt varit lättare.

Jag har då landat vid kl 15 och haft 2h5m och 2h20m connections med SAS inkommande från CPH och vidare med united.
 

AndersSt

Medlem
OT, men på liknande tema. :)

För något år sedan flög jag Atlanta-Washington-Köpenhamn och vår eminenta "affärsresebyrå" hade lyckats boka ATL-DCA med connection IAD-CPH. Av någon anledning uppmärksammade jag inte detta förrän vi landade på Ronald Reagan, det fick bli en taxi till Dulles. Förmodligen inte första gången det händer, finns ju andra städer med mer än en flygplats.
 
Toppen