Senaste nytt

Minibaren - Snart ett minne blott

En gång på MGM Grand i Las Vegas fanns även sexleksaker att köpa i minibaren, kändes sådär fräscht... :eek:
Off topic svar.

Vissa japanska "Love hotels" har en dedikerad automat i rummet för sexleksaker och kostymer.
Alla köp debiteras vid check out och man kan få kvittot om man så önskar...
Jag köpte inga sexleksaker eller kostymet men dryck och mat.
På kvittot står endast totalsumma.

Amatörer!
Självklart har man med sig egen injektionsnål med tillkopplad sugslang för just detta ändamål. Tryck/slå nålen genom den liggande flaskans kork och sug för glatta livet ur slangen!
Fast då kommer flaskan att väga mycket mindre när den är tom och eventuellt debiteras, gäller nog främst dessa liggande större flaskor. Så ytterligare en nål som påför vätska samtidigt kanske? I sann diamant stölds anda!

Fast du blir det ju jävligt blaskigt på slutet. Kanske bättre att betala

Minns en situation för några år sedan på Radisson Blu Downtown Dubai. Numera är det tydligen M Hotel Downtown by Millennium. Jag och mitt resesällskap valde att konsumera en flaska vitt från minibaren. Det välbekanta knastret från en metallskruvkork hördes, men det som hälldes i glasen var helt sonika vatten. Påkallade receptionen som mobiliserade internal service-styrkan till fullo. Vi fick en ordentlig flaska. Gissar att vidare förhör längre ner i byggnaden var mindre trivsamma... Min gissning - rummets förra gäster hade varit allt för kreativa och försett sig med en flaska gratisvin.

Efter detta undersöker jag alltid flaskor, kork, förseglingar etc ytterst noggrant innan jag förser mig med minibarmedel.

Sjukt skojigt att folk är så kreativa för att spara lite. :(

AndersSt: Låter som Hyatt Regency, hade samma problem där...

Hur lyckas man byta ut innehållet i flaskan till vatten utan att bryta förseglingen i korken? Låter som mycket jobb för liten mängd fika.

På gamla petflaskor med rund botten och en plasthylsa längst ner var det enkelt. En metod att smuggla sprit till husbehov under 80-/90-talen. Man vred av hylsan längst ner, skar av den lilla tampen som hylsan var fäst i och kom på så sätt in i flaskan. Hällde ur innehållet och fyllde flaskan igen med något av samma färg. Sprite - vodka tex. Sedan pluggade man igen hålet och limmade fast hylsan igen. Vid inspektion var flaskan oöppnad. :)

På den gamla goda tiden då jag snusade, ville jag gärna ha en någorlunda kall produkt varvid kylskåpet ofta kom väl till pass på resan.

Det händer att jag kniper en öl men som någon sa, det är oftast roligare i baren.

Toppen