Senaste nytt

Mindre champagne men bättre desserter och ost på SAS

<blockquote><strong>Totopez;85721 wrote:</strong> "Om det är populärt att dricka bourbon, köp då inte in en sour mash" - gammalt djungelordspråk.<br />
</blockquote>
<br />
Tennessee Whiskey är officiellt sett en subtyp av Bourbon Whiskey enligt NAFTA. Att Jack Daniels däremot inte använder epitetet "Bourbon" på sin produkt är förvisso sant. Martin Sheens utläggning i The West Wing om att "Bourbon" som inte kommer från Kentucky i själva verket heter Sour Mash stämmer alltså strikt talat inte.

<blockquote><strong>Storsteffe;85696 wrote:</strong> Jag dricker nästan aldrig skumpa(nyår och bröllop), men kommer jag att sakna den? Japp! Det hör till helt enkelt "You never get a second chance to make a first impression."</blockquote>
Instämmer.<br />
Alla vi som sysslat det minsta med festfixning vet att ett oslagbart sätt att få folk positiva till en tillställning, är att snabbt hälla i dem lite bubbel vid ankomst.<br />
(Jag talar nu om pre-takeoffskumpan)<br />
Det är även en trevlig omtanke mot passagerare som ofta haft stressig transit till flygplats och incheckning, strulig security osv.<br />
Upplevs som en klar signal; du är hos oss, nu kan du äntligen slappna av, vi tar hand om dig!<br />
När det gäller SAS är det dessutom ännu värre iom att man idag har en så taskig hårdvara i LH C.<br />
Att då även nedgradera mjukvaran på ett så här iögonfallande sätt är ju närmast provocerande.

<blockquote><strong>JonW;85857 wrote:</strong> Instämmer.<br />
Alla vi som sysslat det minsta med festfixning vet att ett oslagbart sätt att få folk positiva till en tillställning, är att snabbt hälla i dem lite bubbel vid ankomst.<br />
(Jag talar nu om pre-takeoffskumpan)<br />
Det är även en trevlig omtanke mot passagerare som ofta haft stressig transit till flygplats och incheckning, strulig security osv.<br />
Upplevs som en klar signal; du är hos oss, nu kan du äntligen slappna av, vi tar hand om dig!<br />
När det gäller SAS är det dessutom ännu värre iom att man idag har en så taskig hårdvara i LH C.<br />
Att då även nedgradera mjukvaran på ett så här iögonfallande sätt är ju närmast provocerande.</blockquote>
<br />
Även om jag instämmer i detta så måste det ju gå att hitta ett alternativ utan alkohol. Det viktiga här är ju personligt bemötande och möjligheten att varva ned. Detta sker ju redan på flygbolag med muslimsk hemvist (Malaysia airlines guavajuice är grym). Problemet är att hitta något alternativ och seriöst sälja in det som the scandinavian touch. Kivik äppelmust med torkade äppelchips och äppelmarmeladkuber spetsade med <a href="http://www.visitaland.com/tjudovingard/en" rel="nofollow">Calvados från Åland</a>? SAS-tant med saft och kanelbulle?

<blockquote><strong>nilsson;85859 wrote:</strong> Även om jag instämmer i detta så måste det ju gå att hitta ett alternativ utan alkohol. Det viktiga här är ju personligt bemötande och möjligheten att varva ned. Detta sker ju redan på flygbolag med muslimsk hemvist (Malaysia airlines guavajuice är grym). Problemet är att hitta något alternativ och seriöst sälja in det som the scandinavian touch. Kivik äppelmust med torkade äppelchips och äppelmarmeladkuber spetsade med <a href="http://www.visitaland.com/tjudovingard/en" rel="nofollow">Calvados från Åland</a>? SAS-tant med saft och kanelbulle?</blockquote>
Tyvärr känner nog inte världen till något (lagligt) alternativ till alkohol som på samma sätt snabbt får människor att slappna av, bli på gott humör och positivt inställda. <br />
I Skandinavien är vi ju redan kända för att ha svåråtkomlig och dyr alkohol. Att låta detta märkas även på flyget spär nog ytterligare på bilden av oss som ett besynnerligt land a la arabländerna, vars flygbolag man nog bör undvika.<br />
Exotiska fruktjuicer är en trevlig välkomstdrink i länder med ett hett klimat, men det finns en anledning till att man sällan får det norr om medelhavet.

<blockquote><strong>JonW;85938 wrote:</strong> <br />
Exotiska fruktjuicer är en trevlig välkomstdrink i länder med ett hett klimat, men det finns en anledning till att man sällan får det norr om medelhavet.</blockquote>
Varför inte servera varm lingondricka på vintern eller härlig blåbärsdryck. Kul, trevligt annorlunda och typiskt svenskt iaf (vet inte hur det är i Norge och Danmark)

<blockquote><strong>Tjaeng;85833 wrote:</strong> Tennessee Whiskey är officiellt sett en subtyp av Bourbon Whiskey enligt NAFTA. Att Jack Daniels däremot inte använder epitetet "Bourbon" på sin produkt är förvisso sant. Martin Sheens utläggning i The West Wing om att "Bourbon" som inte kommer från Kentucky i själva verket heter Sour Mash stämmer alltså strikt talat inte.</blockquote>
<br />
Jag har druckit utmärkt bourbon från flera andra stater än Kentucky. Och JD, ja om hen vill kallas för hen istället för han/hon ska väl hen få kallas det. Jag ville mest konstatera att man inte lockar särskilt många bourbonälskare med Jack Daniels. Tyvärr gör inte Rittenhouse eller van Winkle småflaskor, men även en Jim Beam hade varit bättre. OM man nu måste ha en amerikansk whiskey ombord.

<blockquote><strong>JonW;85938 wrote:</strong> Tyvärr känner nog inte världen till något (lagligt) alternativ till alkohol som på samma sätt snabbt får människor att slappna av, bli på gott humör och positivt inställda.</blockquote>
<br />
Ptja, har jag en hyrbil som väntar i andra änden vill jag inte dricka alkohol (även om det är ett gäng timmar emellan). Ibland bara känner jag inte för alkohol. Och då är det väldigt, väldigt uppskattat att få nånting roligare än apelsinjuice.

Mm, om jag får välja mellan champagne och en par goda ostar med ett bra dessertvin till, så är det ju inte champagnen jag väljer. (Tyst, <strong>agehall</strong>.)

<blockquote><strong>lnixon;86085 wrote:</strong> Ptja, har jag en hyrbil som väntar i andra änden vill jag inte dricka alkohol (även om det är ett gäng timmar emellan). Ibland bara känner jag inte för alkohol. Och då är det väldigt, väldigt uppskattat att få nånting roligare än apelsinjuice.</blockquote>
Gärna det.<br />
Men det är knappast en ursäkt för att ta bort skumpan.

Toppen