Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio


Det kan ju ibland vara så att SJs personal har bättre koll på läget i en viss situation med förseningar etc. De kan lätt boka om dina anslutningar i sina mobiler men ska egentligen hänvisa till Kundservice, vilket en del undviker just nu pga deras goddag yxskaft-svar. Tror SJ väntar på att något avtal ska ta slut för att kunna ta tag i detta.
Ja, SJ:s ombordare är riktigt bra och tillmötesgående när det gäller anslutningar osv. Nu senast, när jag berättade för en tågvärd att resebyrån av misstag hade bokat en anslutning med ett annat tågbolag som skulle avgå med 4 minuters marginal, så kunde han be lokföraren om att hålla kvar detta tåg några minuter extra. Det räddade oss. :)

Vi får se vad som händer framöver, förhoppningsvis blir det något positivt för oss kunder.
 
Någon som bokat med SOMMAR25 och sedan gjort en Prio premium ombokning? Antar att man tappar dubbla poängen som med andra kampanjkoder då nya systemet avbokar ursprungliga resan och lägger upp en ny biljett, får se hur mycket tjafs det blir med kundservice pga detta
 
Någon som bokat med SOMMAR25 och sedan gjort en Prio premium ombokning? Antar att man tappar dubbla poängen som med andra kampanjkoder då nya systemet avbokar ursprungliga resan och lägger upp en ny biljett, får se hur mycket tjafs det blir med kundservice pga detta
Sist jag stångade med kundtjänst om detta är det ett väldigt klart nej går inte längre att få poängkampanj efterregistrerad efter byte av avgång. Prova gärna och rapportera!
 
Sist jag stångade med kundtjänst om detta är det ett väldigt klart nej går inte längre att få poängkampanj efterregistrerad efter byte av avgång. Prova gärna och rapportera!
Jag har tjafsat till mig det flera gånger, så de är ej villiga att hjälpa dig bara. Du har sjävklart rätt till din kampanj även fast SJ har ett dåligt system
 
Sist jag stångade med kundtjänst om detta är det ett väldigt klart nej går inte längre att få poängkampanj efterregistrerad efter byte av avgång. Prova gärna och rapportera!
Jag har tjafsat till mig det flera gånger, så de är ej villiga att hjälpa dig bara. Du har sjävklart rätt till din kampanj även fast SJ har ett dåligt system
Som jag trodde försvinner kampanjpoängen, kundtjänst hävdar att poängen ska komma efter avslutad resa vilket så inte är fallet, och att kampanjen visst hänger med men då hade jag fått mina kampanjpoäng direkt vid avgång som normalt
 
Som jag trodde försvinner kampanjpoängen, kundtjänst hävdar att poängen ska komma efter avslutad resa vilket så inte är fallet, och att kampanjen visst hänger med men då hade jag fått mina kampanjpoäng direkt vid avgång som normalt
Men om de har sagt detta kan du ju hänvisa till samtalet efteråt och kräva de dubbla poängen. Säger man en sak ska de stå för detta, kan jag tycka, istället för att spela på sin okunskap.

På tal om byte avgång var det för ett tag sedan någon i kundservice som hävdade att det visst går att byta från till exempel X40 till X55, bara man kontaktar kundservice. Jag har kvar min screenshot och funderar på att testa detta. Men då lär det väl heta att screenshoten är photoshoppad. Vilket i sin tur går att motbevisa. ;)
 
Men om de har sagt detta kan du ju hänvisa till samtalet efteråt och kräva de dubbla poängen. Säger man en sak ska de stå för detta, kan jag tycka, istället för att spela på sin okunskap.

På tal om byte avgång var det för ett tag sedan någon i kundservice som hävdade att det visst går att byta från till exempel X40 till X55, bara man kontaktar kundservice. Jag har kvar min screenshot och funderar på att testa detta. Men då lär det väl heta att screenshoten är photoshoppad. Vilket i sin tur går att motbevisa. ;)
Eller att kollegan inte kan reglerna kan de väl säga, alla säger hela tiden olika och har ingen kunskap om reglerna osv osv osv, går väl i vissa fall att nyttja till sin fördel men ibland bara jobbigt
 
Toppen