Senaste nytt

Min fråga är finns det möjlighet att åka med Turkish Airlines till New York

Även om SAS och United inte har de bästa produkterna så är det riktigt skönt att åka direkt från A-B.

Med ett byte håller jag med Palazzi och Agehall om att Swiss är ett mycket trevligt alternativ i både ekonomi och business.

Om du vill resa i premium ekonomiklass och BA:s WT+ kostar i närheten av vad Turkish tar för Comfort Class så skulle jag nog trots allt överväga omvägen via Istanbul. Turkish Comfort Class slår BA:s (och de flesta andras) premium ekonomi alla kategorier.

Just till NYC är det inte så smart att åka med TK med tanke på omvägen (om man inte har avsikt att stanna i IST så klart) Håller med Palazzi om att Swiss är helt klart en av de bättre i Europa, dock saknar de premium economy. Men deras business produkt är väldigt bra.

Åkte med BA i deras premium economy till NYC för några månader sen och kan inte säga att det var ngt speciellt. Bättre stolar än i economy men urgammal IFE och dålig mat. Business (eller Club som BA kallar det) såg mycket bättre ut

Last edited:
Turkish har bättre ombordservice än en del andra bolag men såvida du inte gärna vill besöka Istanbul eller tjäna extra poäng skulle jag definitivt rekommendera ett bolag med snabbare anslutning. I ekonomiklass se till att undvika amerikanska bolag.

Toppen