Senaste nytt

Millenium hilton Bangkok

Jag är precis tillbaka efter en vistelse på Shangri-la och jag ser flera fördelar jämfört med de andra spelarna runtom samma position vid Chao Praya floden..

Östläget gör att solen ligger på vid poolen större delen av eftermiddagen samtidigt som man har skugga på frukosten. Jämför med Peninsula så blir det skugga större delen av dagen.

Västsidan av floden är dessutom lite i mitten av ingenting medans det från Shangri-la är 10 minuters promenad till Bangrak. BTS och färjeterminal Saphan Taksin/Sathorn kan också nås med direkt access från hotellet.
Hur var det prismässigt nu när du var där?

Hur var det prismässigt nu när du var där?
Högsäsong så räkna med ca 2500:- för en riverview med frukost. Mer om du vill ha Horizon Club (lounge).

Prismässigt så tycker jag det däremot är mycket bättre jämfört med Mandarin Oriental och speciellt Peninsula jämfört med vad man får (MO är dock något alla bör pröva på nån gång oavsett pris).'

Sheraton är definitivt billigare men upplever det som tämligen slitet. Shangri-la är också gammalt men det märks tydligt att det har ett management som hållt efter med underhåll och uppdaterat moderniteter som TV, AC och antal uttag.

Det är som vi har kommit fram till. Betala för vad du vill ha och skippa i statusen på ex Hilton eller vad man har.
Lounge kan man ju köpa till i fall man vill ha.

Toppen