Senaste nytt

Millenium hilton Bangkok

lask

Ny medlem
Blev djupt besviken i helgen. Bott på Millenium varje år kanske senaste 10-12 åren. Och främsta skälet har varit deras fantastiska lounge på våning 31. Att sitta ute på balkongen med en drink och se ut över Bangkok i skymningen.
Tyvärr nu stängd, loungen nedflyttad till våning 3, ser mest ut som ett café.

Blev djupt besviken i helgen. Bott på Millenium varje år kanske senaste 10-12 åren. Och främsta skälet har varit deras fantastiska lounge på våning 31. Att sitta ute på balkongen med en drink och se ut över Bangkok i skymningen.

Baserat på de bilderna jag sett, så ser nya loungen trevlig ut, tycker jag.

Däremot, kommer man ju alltid bli besviken när man jämför med var den var förut. Den var ju outstanding.

Glad jag hann med en sista gång innan i år. Men redan innan tyckte jag att det har blivit sämre i loungen och uppgraderingar. Läget på hotellet är outstanding över floden.

Har nog spenderat mer än en månad totalt på hotellet tvärs över floden, Sheraton Royal Orchid. Loungen har varit stabil de senaste 7-8 åren och jag gillar deras garden pool starkt. Men med AmexPlat har jag tryckt lite poäng till Hilton och hade tänkt att testa Millenium och deras lounge. Nu känns det ju så där. Har noll koll på Hilton, eftersom jag är Life Time plat på Marriott. Men om Millenium loungen har chanserat, vilket Hilton rekommenderas om man vill ha en sjyst lounge?

Har nog spenderat mer än en månad totalt på hotellet tvärs över floden, Sheraton Royal Orchid. Loungen har varit stabil de senaste 7-8 åren och jag gillar deras garden pool starkt. Men med AmexPlat har jag tryckt lite poäng till Hilton och hade tänkt att testa Millenium och deras lounge. Nu känns det ju så där. Har noll koll på Hilton, eftersom jag är Life Time plat på Marriott. Men om Millenium loungen har chanserat, vilket Hilton rekommenderas om man vill ha en sjyst lounge?
Conrad Sukhumvit.

Men om Millenium loungen har chanserat, vilket Hilton rekommenderas om man vill ha en sjyst lounge?
Conrad, utan tvekan!
Enda skälet mitt beslut övervägde millennium senast är pga loungens terrass på 31a våningen.
Mat och dryckesmässigt så är den ingen vidare, men att efter en liten gubblur av en lång dag på gatorna i Bangkok få sätta sig ute på terrassen med en halvdålig drink och en öl är ganska svårslaget :)
Men nu när det inte finns längre så är Conrad's afternoon tea mycket trevligare rent kvalitétsmässigt.

Det är alltid trevligt att höra att fler uppskattade Milleniums lounge, men när ju det som det är. Det kanske får bli Conrad Sukhumvit nästa gång.

Fasiken va surt.. Milleniums lounge var ju suverän! Underbar utsikt, grymt bra mat när vi var där sommaren 23.. bra drinkar och vin.

Jag är precis tillbaka efter en vistelse på Shangri-la och jag ser flera fördelar jämfört med de andra spelarna runtom samma position vid Chao Praya floden..

Östläget gör att solen ligger på vid poolen större delen av eftermiddagen samtidigt som man har skugga på frukosten. Jämför med Peninsula så blir det skugga större delen av dagen.

Västsidan av floden är dessutom lite i mitten av ingenting medans det från Shangri-la är 10 minuters promenad till Bangrak. BTS och färjeterminal Saphan Taksin/Sathorn kan också nås med direkt access från hotellet.

Toppen