Senaste nytt

Miles&More Senator: Vad är poängen? [inte imponerad]

De är väldigt generösa också med ersättning om det är något.

Mer exklusivt, helt enkelt. Kan det vara 20 000 som har EBD i Sverige och 3 000 som är Senator, 500 som är båda?

Håller med om recognition och e-vouchers, liksom awards i C/F. Men sen är ju loungerna mycket bättre och jag har fått extremt bra recognition på longhaul. Senast jag flög ekonomi från USA kom en purser framifrån och en bakifrån regelbundet och försedde mig med diverse mat och dryck. Till slut bad de övriga passagerare om ursäkt och sa att den här personen ska egentligen inte åka ekonomi.

Sen en sak till: man blir ofta uppgraderad i EUropa när man reser ekonomi.
Ofta är väl att ta i även om jag håller med om att LH är ganska bra på att pusha sina SEN in i EU C vid överbokningar. Klart bättre än FB.

De är väldigt generösa också med ersättning om det är något.

Mer exklusivt, helt enkelt. Kan det vara 20 000 som har EBD i Sverige och 3 000 som är Senator, 500 som är båda?
Jag tycker du överdriver lite nu.
Ja, Purser kommer ofta och erbjuder dryck frånC i Eu. Interkontinentalt, inte så ofta.

LH är generellt bättre/generösare på upgrades men det är ju inte så att de uppgraderar utan anledning, dvs överbokat. Har tex blivit
uppgraderat till First från C men det är ju på grund av överbokning etc.

Exklusivt?
Finns ju en hel del SAS D och LH SEN i Sverige, Jag är själv SAS D, LH SEN samt FB Ultimate, men det skiter ju LH de ser enbart sina HON, SEN ochi så jag tror nog du överskattar detta något med tyvärr.

Jo jag överdriver lite men tråden handlade nyss om att SEN inte ger något särskilt, det håller jag inte med om.
Sen tycker jag generellt recognition är ganska fånigt om man ska gå runt och hälsa på alla med status på varje flight. På SAS funkar det bra, de hälsar sällan men man har alltid förmånerna när man beställer något.

Kom på fler saker. Man får övertrassera sitt miles-konto, vilket jag nyttjat en gång, och man kan bli lifetime fast man har ett dåligt år, dvs. behöver inte vara tio år på raken (men lär ta en evighet för många...)

Kom på fler saker. Man får övertrassera sitt miles-konto, vilket jag nyttjat en gång, och man kan bli lifetime fast man har ett dåligt år, dvs. behöver inte vara tio år på raken (men lär ta en evighet för många...)
Men det räcker ju inte på långa vägar med 10 år som SEN för att bli Lifetime SEN, för de som nätt och jämnt uppnår nivån (som i sig är väldigt krävande)! Kravet är 40 000 Qualifying Points, motsvarande 40 år av minimikravet för Senator, eftersom flyg med andra *A-bolag inte alls räknas för lifetime-status. Och 30 år av minimikravet för Senator krävs för att bli Lifetime FTL. o_O Så jag har lite svårt att se hur M&Ms lifetime-nivåer är något att framhålla som bra eller generöst.

Last edited:
Övertrassering av kontot har jag också nyttjat och det är bra. En annan sak som är bra för SEN är att passagerare 2 vid en award bokning betalar halva poängpriset.

Det är sant om lifetime att det är väldigt svårt - å andra sidan kan du ju nån gång under livet har några riktigt bra flygår och sen några riktigt dåliga. Resor long-haul biz med klimatkompensation ger ju nästan 1000 p st så gör man 4-5 såna om året några år i rad så...

Toppen