Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Det går att lägga in vilket bonuskort som helst i en award bokning men bokningsklassen kommer inte generera några miles på M&M-kontot och därmed heller inga segment. Undantaget är om det görs en ombokning vid försening el liknande som genererar en annan bokningsklass.

Jag har en bokning med OS i sommar ARN-VIE-ZSB (Salzburg Hbf) där sista benet är ÖBB Railjet i samarbete med Austrian Airrail. På sociala medier ställde jag frågan om det räknades som segment och fick jakande - ”Yes it would count the same as a continental flight.” När jag kontrollerar på M&M-sidan på bokningen står det ”2 segments”, har även OS-nummer på tåget och boardingkortet ska gälla som biljett ombord.

Jag utgår nu ifrån att det räknas, särskilt då OS strukit linjen VIE-SZG och ersatt med tåglinjen.

Tåg är coolt och Railjet är Übercoolt, På railjet kan väl dessutom uppgradera sing till "First"...?
Men hur som haver, ser fram emot återrapportering?
Har OS permanent ersatt VIE-SZG med tåg?

Tåg är coolt och Railjet är Übercoolt, På railjet kan väl dessutom uppgradera sing till "First"...?
Men hur som haver, ser fram emot återrapportering?
Har OS permanent ersatt VIE-SZG med tåg?
Resan är först i slutet av augusti och japp, man borde kunna reservera uppgradering i First.
OS har bara inrikesflyg på Klagenfurt och Innsbruck numer. Linz, Salzburg och Graz är med Airrail.

Statens informationsövervakningsverk informerar om att informationen ovan är felaktig. Det går visst att lägga till M&M på en bonusbokning.
Bra där och helt riktigt! Bara att gå in på SAS och ändra i bokningen till valfritt bonusprogram.
Man får väl fundera till lite där hur det blir efter augusti.
SAS Lounge på Arlanda när man gör en SAS award med *Alliancebolag när SAS inte längre är med...? Rörigt...

Hej, jag har redan en lufthansa bokning gjord för oktober sedan långt tillbaka. Flygningen innehåller 4 segment så därför skulle jag endast behöva få till ytterligare 2 segment för att behålla status vid en statusmatchning. Vad är billigaste sättet att få ihop det om man utgår från ARN under hösten?

Hej, jag har redan en lufthansa bokning gjord för oktober sedan långt tillbaka. Flygningen innehåller 4 segment så därför skulle jag endast behöva få till ytterligare 2 segment för att behålla status vid en statusmatchning. Vad är billigaste sättet att få ihop det om man utgår från ARN under hösten?
Kolla på Eurowings

GOT-FRA-MUC-INN t/r med buss segment mellan Munchen och Innsbruck, 2100 riksdaler.

Innan vi vet for a fact att buss och tågsegment gäller kanske man inte ska tipsa om det?
Mindre kunniga människor kanske kommer ta sån här information för fakta och tro att dom kan göra det, sen visar det sig att dom inte kan det.

Är det värt att bistå med kanske felaktig information?

Toppen