Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Det står uttryckligen att man ska göra 6 flight segments. Skulle med andra ord inte räkna med att tåg codeshare räknas.
Jag har en bokning med OS i sommar ARN-VIE-ZSB (Salzburg Hbf) där sista benet är ÖBB Railjet i samarbete med Austrian Airrail. På sociala medier ställde jag frågan om det räknades som segment och fick jakande - ”Yes it would count the same as a continental flight.” När jag kontrollerar på M&M-sidan på bokningen står det ”2 segments”, har även OS-nummer på tåget och boardingkortet ska gälla som biljett ombord.

Jag utgår nu ifrån att det räknas, särskilt då OS strukit linjen VIE-SZG och ersatt med tåglinjen.

Last edited:
Jag har en bokning med OS i sommar ARN-VIE-ZSB (Salzburg Hbf) där sista benet är ÖBB Railjet i samarbete med Austrian Airrail. På sociala medier ställde jag frågan om det räknades som segment och fick jakande - ”Yes it would count the same as a continental flight.” När jag kontrollerar på M&M-sidan på bokningen står det ”2 segments”, har även OS-nummer på tåget och boardingkortet ska gälla som biljett ombord.

Jag utgår nu ifrån att det räknas, särskilt då OS strukit linjen VIE-SZG och ersatt med tåglinjen.

Tågresorna räknas vanligen som segment, så jag är lite osäker på varför det skulle vara annorlunda denna gång!

Kan någon tipsa om hur man bäst söker en milage run med 2 mellanlandningar till så lågt pris som möjligt med utgångsflygplats från ARN? Via Google flights hittar jag massa bra med en mellanlandning men skulle ju behöva 6 segment. Är flexibel hela sommaren/hösten på helgerna.

Matchningen blev precis godkänd och jag har en existerande bokning nästa vecka med 4 LH segment. Behöver jag gå in och ändra på den bokningen för att segmenten ska räknas mot challenge? då den nu på lufthansasidan står Passenger info: Frequent flyer: EBGxxxxxx.
Behöver jag ändra det till att gå mot mitt nya miles and more istället?

Tack på förhand

Matchningen blev precis godkänd och jag har en existerande bokning nästa vecka med 4 LH segment. Behöver jag gå in och ändra på den bokningen för att segmenten ska räknas mot challenge? då den nu på lufthansasidan står Passenger info: Frequent flyer: EBGxxxxxx.
Behöver jag ändra det till att gå mot mitt nya miles and more istället?

Tack på förhand
Ja, det behöver ändras, men det får du göra vid checkin.

Toppen