Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Skule vilja komma till London någon dag i juli. Har redan en resa här så gärna ett stop ena vägen och två ena.

Google Flights, hur söker ni flera stop? Jag ser "2 or fewer" men får tunt med träffar. Förståeligt att inga sökmotorer är optimerade för sånahär case hehe

Jag använder flygresor.se och sedan väljer jag flighter via fliken ”tidtabell” och sorterar på pris. Du ser enkelt antal stopp i tabellen.

Skyscanner låter dig filterera bort för enkla rutter:

IMG_4985.jpeg
Men måste ju såklart finnas alternativ med sådana byten.

Skule vilja komma till London någon dag i juli. Har redan en resa här så gärna ett stop ena vägen och två ena.

Google Flights, hur söker ni flera stop? Jag ser "2 or fewer" men får tunt med träffar. Förståeligt att inga sökmotorer är optimerade för sånahär case hehe
Till London sök även på LCY, dit Swiss och Air Dolomiti flyger.

Blev också nu en resa till Tyskland för att nyttja mitt €49-kort på regionaltågen, så vart flyger man billigast till då? Jo Luxemburg från CPH för 1400 kr med Swiss. 6 h i loungen på ZRH och A220 var ett av kraven för denna resa. Så ännu ett tips, LUX är billigt att flyga till och sen tar man sig snabbt med buss till något sv grannländerna.

Blev också nu en resa till Tyskland för att nyttja mitt €49-kort på regionaltågen, så vart flyger man billigast till då? Jo Luxemburg från CPH för 1400 kr med Swiss. 6 h i loungen på ZRH och A220 var ett av kraven för denna resa. Så ännu ett tips, LUX är billigt att flyga till och sen tar man sig snabbt med buss till något sv grannländerna.
Bra tips, stort tack!

Kan man komma in på den beryktade whiskyloungen på ZRH då på något sätt? :)

Vill man söka lite resor med ITA Matrix så kan man använda följande routing code:
O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU
Då kommer man endast få med resor från ”eligible operators”. Tyvärr verkar inga Eurowings (EW) flyg vara med på ITA Matrix.

Söker man tur och retur kan man ha med denna routing code för in- och utresa för att söka alternativ med 3 legs:
O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU
Man kan prova lägga till ett F innan första/sista om man vill ha ett valfritt anslutande flyg. Mellanrum=och/därefter, kommatecken=eller. Det går som många säkert vet inte att boka via ITA Matrix och det kan vara svårt att hitta någonstans att köpa dessa biljetter.

ITA Matrix multihops med 2 legs per hopp och routing code...
O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU
...verkar funka bättre och går oftast att hitta i Skyscanner genom deras multihop sök.

Kör man för många kriterier verkar dock systemet börja ignorera av dessa och fullständigt balla ur. Följande sök var inte populärt hos sökmotorn:
ARN-GVA,KTW,CAG,PMO,OLB,BRI,BDS,AOI,FLR,PSA,GOA,TRN,MXP,BLQ,VRN,VCE,TRS,PUY,TRS,GRZ,IFF,KRK,WRO,LUX,LUZ,WAW,BZG,SZZ,GND,SZY,VNO,OTP,IST,SKG,ATH,CFU,TIA,SKP,SOF,TIV,DBV,SJJ,SPU,ZAD,RJK,PUY,LJU,GOT,CPH,OSL,SVG,BGO,TRD,TOS,IVL,KTT,KAO,OUL,HEL,TLL,RIX,HDF,BRE,HAJ,FMO,PAD,DUS,CGN,FRA,STR,ZWS,SXB,BRU,AMS,LCY,LHR,LGW,BHX,MAN,NCL,EDI,GLA,BDH,BFS,ORK,CDG,RNS,NTE,BOD,BIQ,TLS,BCN,MRS,NCE,PMI,ALG,MLA,HER,CAI,LCA,PFO,RHO,ZRH
O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU O:LH,LX,OS,SN,EW,4Y,VL,EN,LO,LG,OU
Nya ITA Matrix-gränssnittet verkar inte stöjda sökningar där man klistrar in en lång lista på flygplatskoder, med det funkar på https://oldmatrix.itasoftware.com. Oavsett så måste man begränsa sina söktermer.

Lufthansa har en karta med gruppens destinationer (länk). Edelweiss (WK) är med på kartan men räknas inte med i kampanjen. LOT (LO), Luxair (LG) och Croatia Airlines (OU) är enligt uppgift inte med på kartan men ingår i kampanjen.

Slutade med att jag hittade billiga EW resor genom Skyscanner och denna linjekarta (länk).

Toppen