Senaste nytt

Miles&More kampanj: 50% mer Award miles på Lufthansa flygningar. T o m 2018-AUG-30

Dr. Miles

Expert
Miles&More kör 50% mer Award miles kampanj på Lufthansas flygningar.
Boka: mellan 2018-MAR-12 och 2018-MAY-31
Resa: senast 2018-AUG-30

https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/se/earn/special_offers/offer?nodeid=1705432464&l=en

Miles&More skrev:
Fly with Lufthansa now and earn lots of extra award miles

From service to comfort – Lufthansa always offers that little bit extra in order to be your first choice. And in line with this, Miles & More is now also giving you an attractive extra: 50% extra award miles on Lufthansa flights.
Book your flight between 12 March and 31 May 2018 on LH.com and fly by 30 August 2018 – with all the benefits of a 5-Star Airline.

OBS: Man får Award miles enligt spend på Lufthansas flygningar.
Status miles får man enligt distans (och bokningsklass).
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/se/earn/flight/offer?nodeid=2507840&l=en

De har säkert insett att nyordningen gör att M/M medlemmar väljer andra flighter. Det var ganska fulla av tyskar idag från New York på SK902. På SAS får de i alla fall 150 % av miles även på prisvärda SAS business award.

De har säkert insett att nyordningen gör att M/M medlemmar väljer andra flighter. Det var ganska fulla av tyskar idag från New York på SK902. På SAS får de i alla fall 150 % av miles även på prisvärda SAS business award.
Kan också vara så att man väljer SAS för att det är det billigaste alternativet. SAS har bra priser i Business från många europeiska städer. Nu har jag inte så bra koll på USA, men till Asien brukar det kosta runt 19000kr.

Om jag minns rätt så är ca 25-30% av SAS passagerare på long-haul från Tyskland och andra Europeiska länder. Det är lika enkelt från Hamburg, Berlin och Bremen att åka till CPH som MUC eller FRA. Men jag tror inte ändringane hos M&M har något med SAS beläggning på SK902 att göra.

Nu har inte jag bokat någon resa sedan ändringarna så jag har inte hunnit jämföra vad man får. Man 50% bonus är allt 50% oavsett ;)

Toppen