Senaste nytt

Miles & More - Förändring till spenderingsbaserat 12:e mars 2018

Dyr biljett? :rolleyes:
Såvida det inte blir OpUp kommer du inte att se mig på första raden på den kärran... prissättningen är alltid uppåt väggarna för Business när jag reser. Senaste turerna har blivit i SAS Go istället för 100 euro T&R. Ger bara 2x125 award miles, men seatblock, nödutgång och gratis kaffe... synd bara att jag inte har Fast Track på Arlanda. :(

Valet stod mellan SAS Go 5.500kr, SAS Plus 7.500kr, Brussels Flex 5.700kr eller Bizz 6.500kr. Ett rätt enkelt val om du läser min tråd om Bromma

Även om det kanske inte passar 100 % i denna tråden så har jag märkt att om det är unvoluntary change så måste man alltid efter registrera segment till LH partnerplusbenefit programmet. Kontouppgifter verkar inte följa med per automatik.

Nu tror jag "äntligen" har några bra workarounds för att få gamla sättet att räkna:
1. Om resan sker till Nordamerika så leta resorna via Google Flights och ha minimum ett segment med United. Använd direktlänken till United.com och biljettera med United ticket stock. Om du får code share på Atlantflygen med Lufthansa eller Swiss, så kan du ringa United inom 24t och boka om gratis. Detta är viktigt om det skall uppgraderas

2. United.com säljer alla fare basis med Lufthansa utanför Europa. United ticket stock och gamla metoden blir rätt.

3. Inom Europa: boka om inom 24t. Det verkar som en ny biljett utfärdas och med det ändring till gamla metoden

4. Om biljetten är flexibel, boka om på flygplatsen med ny biljett utfärdat

Mitt exempel här: [Business class] Stockholm/Göteborg-Karibien, Lufthansa/SWISS, från ca 20.000kr | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor är bokat via 1.

PS! Nej, jag är inte rädd för att någon på M&M i Tyskland skall läsa detta ;)

Toppen