Senaste nytt

Miles & More - Förändring till spenderingsbaserat 12:e mars 2018

ELOS

Medlem
Jag har bokat LH first class boknings klass A via United. Samma pris som LH hemsida. Gamla poängberäkningen som jag gillar och som garanterat ger mer Award miles än genom att boka via Lufthansas hemsida. Är det någon som lyckats med det motsatta nämligen får lika mycket eller mer Award miles jmf det gamla systemet genom att boka via LH ?
 

Berglund

Medlem
Jag har bokat Lufthansa first class boknings klass A via United. Samma pris som Lufthansa hemsida. Gamla poängberäkningen som jag gillar och som garanterat ger mer Award miles än genom att boka via Lufthansas hemsida.
Sånt här gör mig så ledsen. Varför skall man som kund behöva hoppa runt och gå omvägar istället för att boka direkt med bolaget? Trist utveckling att jag som kund måste kolla runt på 28 miljoner andra ställen för att få bättre bonus eller förmåner till samma pris.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har bokat LH first class boknings klass A via United. Samma pris som LH hemsida. Gamla poängberäkningen som jag gillar och som garanterat ger mer Award miles än genom att boka via Lufthansas hemsida. Är det någon som lyckats med det motsatta nämligen får lika mycket eller mer Award miles jmf det gamla systemet genom att boka via LH ?

Jag tror (understryker tror) att bokar du en resa via Lufthansa.com som innehåller segment som inte flygs av Lufthansagruppen så behandlat Award Miles efter gamla metoden. Jag baserar det på min resa ARN-EWR(UA operated, LH code share)/LGA-YYZ-LGA(AC)/EWR-FRA(UA)-ARN(LH) med Lufthansa Ticket Stock där jag trodde FRA-ARN med LH skulle räknas efter nya metoden, men se mitt exempel ovan.

Jag är i princip för Revenue Based. Jag tycker det finns en logik i detta, men vet att många inte håller med. Dock verkar det i den komplexa code share/Joint Venture världen svårt att implementera. Ditt exempel visar på det.

Din work around med United gissar jag kommer dö inom kort. Jag tror att United kommer göra som American och klassificera om när man inte själva längre kommer erbjuda Global First/Polaris First. Min gissning är harmonisering till premiumkabin med J, C, D, Z, P i fallande ordning som redan finns på Premium Transcont. American har 3-klass kvar på en handfull B77W och Transcont A321 där A och F fortfarande säljs. Men snart har inte United någon internationell First kvar.

Min första renodlade Lufthansagruppen kommer först i september. Enbart då kan jag se utfallet av detta: 2x LX och 2x LH inom Europa. Sambon är med och har EBG: skall jämföra vad hon får och vad jag får Min nästa planerade long-haul är i oktober. Testar kanske då och blandar in United för att se om det blir samma igen.
 

ELOS

Medlem
Jag är för ett enkelt system som alla kan förstå. Nej United metoden kommer bestå. Det är åtminstone idag för kostsamt (enl mina kontakter) för LH att inhämta info från United vad biljetten kostat
 

Senator

Moderator
Jag är för ett enkelt system som alla kan förstå. Nej United metoden kommer bestå. Det är åtminstone idag för kostsamt (enl mina kontakter) för LH att inhämta info från United vad biljetten kostat

Jag är också anhängare av ett enkelt system.

Tror dock inte du läste vad jag skrev. Min hypotes är att United kommer ta bort bokningsklass A och F från sitt system. Därmed finns inga A-klass priser att köpa som Joint Venture. United har inget behov av detta längre.
 

ELOS

Medlem
Det är i varje fall bättre att kreditera SAS Eurobonus på resor med LH Group inom Europa. Det ger i princip dubbelt så många eurobonus som miles.
 

Attachments

  • upload_2018-8-4_16-47-33.png
    upload_2018-8-4_16-47-33.png
    6,3 KB · Visningar: 274
  • upload_2018-8-4_16-48-10.png
    upload_2018-8-4_16-48-10.png
    16,7 KB · Visningar: 269
  • upload_2018-8-4_16-51-7.png
    upload_2018-8-4_16-51-7.png
    20,3 KB · Visningar: 254

mattley

Medlem
@Senator

Alla segment utförda av LH.

CPH-FRA 384 award miles Klass: D
FRA-MAD 808 award miles Klass: D

MAD-MUC 336 award miles Klass: Z
MUC-CPH 184 award miles Klass: Z

Passenger Type Adults
Price 1903.00 DKK
Taxes, fees & surcharges DKK 1890.00
Passengers 2
Total Price of your Tickets 7586.00 DKK


10k som jag skrev innan var för 2 personer, så ca 5000kr per person.
 

Senator

Moderator
@Senator

Alla segment utförda av LH.

CPH-FRA 384 award miles Klass: D
FRA-MAD 808 award miles Klass: D

MAD-MUC 336 award miles Klass: Z
MUC-CPH 184 award miles Klass: Z

Passenger Type Adults
Price 1903.00 DKK
Taxes, fees & surcharges DKK 1890.00
Passengers 2
Total Price of your Tickets 7586.00 DKK


10k som jag skrev innan var för 2 personer, så ca 5000kr per person.

Tack Mattley. Har du någon status på M&M?
 
Toppen