Senaste nytt

Miles & More 2023 - Award i First Class.

Jag har under ett tag planlöst samlat in Miles & More poäng, likt flera andra

Jag har nu kommit till en punkt där jag skulle vilja använda dom. Jag kan grunderna i programmet men behöver tips och hjälp hur man effektivast söker bonusresor som är bokningsbara med programmet. Jag vill självklart(!?) helst resa i First men även businessclass.

Konkreta frågor:
1/ Hur söker jag effektivast bonusresor för Miles & More?
2/ Vilka bolag kan man boka First med förutom Lufthansa (om något).
3/ Vilka rutter är det troligast att hitta tillgänglighet i First, oavsett bolag?

Tack på förhand


Edit:
För generella tip kring Miles & More sweetspots så har [user]Tonton [/user]skapat en tråd som går att läsa här: https://www.businessclass.com/forum/threads/miles-and-more-bonusresor-sweet-spots.103405/

Genom att separera tipsen så kan vi fokusera på förstaklass i denna tråd och generell tips i den andra.
 
Last edited:

E.K

Medlem
Tokyo var absolut enklast. Man kunde boka nästan ett år i förväg och vara borta i 2 månader och tog ANA på returen.
Stannade aldrig i Tokyo utan fortsatte till Bangkok på Air Chinas kampanjbiljetter i Business.
Checkade in bagaget till Frankfurt och Första Klass terminalen löste resten ända till Bangkok trots separata biljetter.
 

Taggen

Medlem
Jag har under ett tag planlöst samlat in Miles & More poäng, likt flera andra

Jag har nu kommit till en punkt där jag skulle vilja använda dom. Jag kan grunderna i programmet men behöver tips och hjälp hur man effektivast söker bonusresor som är bokningsbara med programmet. Jag vill självklart(!?) helst resa i First men även businessclass.

Konkreta frågor:
1/ Hur söker jag effektivast bonusresor för Miles & More?
2/ Vilka bolag kan man boka First med förutom Lufthansa (om något).
3/ Vilka rutter är det troligast att hitta tillgänglighet i First, oavsett bolag?

Tack på förhand
1. Säkrast är Miles & More appen då det är enda stället som visar tillgänglighet på LH mer än 14 dagar i framtiden.
2. De bolag som har first inom *A dvs. LH, ANA och TG. LX om du är Senator. Vet ej status med SQ och first via M&M. Tror inte du kan boka SQ first.
3. Boston, Chicago och Mexico City har väl till de enklare numera. Vet ej hur det är med Washington längre.
 
1. Säkrast är Miles & More appen då det är enda stället som visar tillgänglighet på LH mer än 14 dagar i framtiden.

Jag upplever appen/webbsidan enormt trubbigt och helt utan översikt. Använder jag den fel eller finns någon annan sökmotor som komplement?

Tokyo var absolut enklast. Man kunde boka nästan ett år i förväg och vara borta i 2 månader och tog ANA på returen.

”Var” och ”kunde” tolkar jag som att den tiden är förbi? Vad är enkelt 2023?
 

Taggen

Medlem
Jag upplever appen/webbsidan enormt trubbigt och helt utan översikt. Använder jag den fel eller finns någon annan sökmotor som komplement?
Nej, det är ingen mer sökmotor som visar tillgänglighet för LH first mer än 14 dagar i förväg. Du har inget val. Också den enda sökmotorn som visar tillgänglighet på Eurowings Discovery, Edelweiss och Condor mig veterligen.
 
Toppen