Senaste nytt

Miles and More Milage run

coclol

Medlem
Hittade ingen tråd inom rimlig närtid på ämnet.

Ligger lite för nära senatorstatus för att inte tävlingsdjävulen inom mig skall vakna till liv. Flyger en del till Tyskland och ser väl ut att missa med en 20000 poäng eller så.

Försöker hitta snabba, billiga och statusmilesstinna rutter men kommer inte till mer än 3 ben, Nordafrika verkar rimligt prisvärt.

Någon som har gjort något liknande och kan dela med sig av råd?
 

Vixit

Medlem
Hur lågt ligger ribban just nu (vad är det mest prisvärda du hittat)?

Jag skulle kolla antingen en snurr i Östeuropa med LOT eller Austrian, alternativt tre ben till Italien med LH + Air Dolomiti. Tre ben i klass D (6 ben tur och retur) borde väl vara tillräckligt för att få de poäng du saknar?

Till Nordafrika i single-aisle aircraft låter i mina öron som ganska obekväma timmar. Vet inte heller hur enkelt det är att återvända därifrån med samma flygplan, såvida du inte tänker övernatta.
 

coclol

Medlem
I runda slängar 8-10000 för t.ex. CPH-ARN-FRA-CMN (jag tänkte att casablanca ändå är inte så fruktansvärt långt bort). Men landar på 13500 miles.

Sökt runt rätt mycket på östeuropeiska men då blir det alltid ett ben MUC-FRA eller omvänt vilket drar ner poängen.
Sådana fräsiga två stopp med korsa landsgräns på varje har jag gått bet på än, men de kanske bara kan bokas via telefon.
 

ELOS

Medlem
Jag kan tipsa om CPH-FRA-ZRH-BRU tyr och retur i D klass brukar ligga kring 8000 kr - helt klart värt senstor status

SAS släpper ju nästan inga bonusplatser mer än på egna linjer. Med Senator status får du 50% companion fare och rimliga chanser till uppgraderingar inte minst från ekonomi till business men det händer även från business till first
 
Toppen