Senaste nytt

Mileburn Run Köpenhamn-Tokyo i Lufthansa First med 4 tim på Narita

Mileburn Run CPH-NRT i LH F med 4 h i NRT

Haha, på 380 är toan värd ett besök, detaljer försökte fota sådant man ej ser när man googlar lh f.

a380-skap.jpga380-stolen2.jpg
Skåp för jacka och kontroller till stolen, ingen massage :( :)

a380-menu1.JPG
Japansk och västerländsk meny

I F på Lufthansa doftar alla varma handukar på samma sätt! Jag tror det är sandelträ, kan någon bekräfta?
a380-sandeltra.JPG
På Bilden skymtas PJ byxorna, gråa och sköna.

Det dukas upp till mat
a380-mat1.JPG

Kallskuret kött, gott bröd och Kaviar (Vodkan kom lite senare) återigen en citron i nät :D
a380-mat2.JPG

Gås och Osttallrik och chokladdessert samt praliner :D
a380-mat3.JPGa380-mat4.JPG

Och här samlar jag glas på "hög", Eiswein, Kvittenbrännvin/likör och sen kom kaffe och Blue label

Belysningen dämpades ner men själv hade jag inga planer att sova ännu. En Powernap var inplanerad men inte enligt japansk "tid".
a380-info2.jpg

Allt har den "blåa" belysningen, knappar för spola och vattenkranens värmeindikator var diodbaserad med rött/blått ljus.
a380-toa.jpga380-toa2.jpg

På motsatta sidan finns en sittbänk. Här finns tyghanddukar :D Inga engångssaker, efter användande lägger man dem till tvätt i facket längst bort.

Detaljbilder på vad som finns:
a380-toa5.jpga380-toa4.jpga380-toa3.jpg

Det finns även pissoar för herrar, diskret avskild av en rund skärmvägg.

Och just det har jag nämnt att det fanns 2 av dessa för oss 5 passagerare?

Mer bilder kommer under den (svenska) kvällen...

Trappa upp för att komma i från "slummen" efter att ha tagit en lång promenad ner och fram och sedan tillbaka.
På vägen upp blev jag som jag tror jag nämnde ifrågasatt vart jag skulle, (trodde min PJ & tofflor skulle identifiera mig men jag fick säga Zwei D och så öppnades grinden på vån 2 illa kvickt.
a380-trappa.jpg

Efter min promenad så tog jag en powernap i den för mig bäddade sängen på 1D, jag satt på 2D.
a380-stolen3.JPG

Ljuddämpare som stoppar ljudet från våning 1, dvs monkey eller slummen eller eco.
a380-ljud.jpg

Frukost :D
a380-menu4.jpga380-menu2.jpga380-menu3.jpg

Toppen