Senaste nytt

Mileage run med SWISS, bytestid i Zürich

A380*G

Medlem
Får ni gate position (A gates) behöver du bara gå upp en trappa sedan genom security tillbaka till A-piren. Detta går på fem min gate till gate om du rör på påkarna.
Om ni får apron position blir ni avsläppta centralt, ta bara rulltrappan upp och följ skyltarna mot A-gates. Detta tar lite längre eftersom ni åker buss in till terminalen men bör ta max 15 min plan till gate.
Enda problemet som jag ser det är om du har apron position på båda sträckorna. Swiss lär inte vänta på dig iom att nästa går vid 16:40 lr ngt sånt. De väntar dock nästan alltid vid longhaul.
 

joemume

Medlem
Liten uppdatering... Jag har bestämt mig för en övernattning i ZRH för att lösa connectionproblemen, även om det hade passat mig bäst att köra en tight anslutning samma dag.
Tittar på Business Saverbiljetter, som tydligen bokas i P-klass med en uppgradering till business. Har någon några erfarenhter kring Business Saverkonceptet? Fungerar kreditering till M&M bra? Jag frågar eftersom denna tripp är en ren mileage run för att få ihop till SEN-kortet med LH och det känns på nåt sätt "säkrare" att boka via Lufthansas egen bokningssite än att använda Swiss hemsida för bokning, även om M&M skall vara fullt integrerat mellan de två bolagen.
Jag har ju än så länge bara ett temporary M&M-kort, så det är ju också frågan om poängen krediteras rätt om man anger sitt tillfälliga M&M-nummer på Swiss hemsida?

Mycket tacksam för input i denna fråga!
 

Senator

Moderator
Hej,

Det är inga problem. M&M är lika mycket för LX som LH... Är kopplat till samma databas. Boka enkelt på Swiss.com. Du kan inte köpa BusinessSaver på LX via lufthansa.com

Lycka till!
 

joemume

Medlem
Underbart! Tack för snabbt svar! Zürich blir det, i Business, med övernattning på Radisson! Hoppas på en bekväm och trevlig flygning med Swiss!
 

Fredrik

Medlem
Jag har flugit Stockholm-Zurich-Frankfurt flera gånger med Business Saver och det har aldrig varit några problem att få poängen till M&M. Det enda problemet är vad som händer om du missar en anslutning.
 

A380*G

Medlem
Jag har flugit Stockholm-Zurich-Frankfurt flera gånger med Business Saver och det har aldrig varit några problem att få poängen till M&M. Det enda problemet är vad som händer om du missar en anslutning.

Om biljetten är på samma e-tix med samma pnr, vad är det då för fara?
 

joemume

Medlem
Mileage run nu!?!?
M&M har ett fast kalenderår för kvalificering med start 1 jan för alla.

Absolut, men det här är LHs status match med Flying Blue och de har en challenge med två segment som måste genomföras innan 31/7.

Vad gäller sista flyget så är det rätt lugnt, jag har gott om tid och ämnar ändå övernatta i ZRH, så allt OK på den fronten. ;)
 
Toppen