Senaste nytt

Miami MCT 2 separata tickets

Oj, finns många däromkring, om shopping står högst på listan skulle jag bo väster om flygplatsen då avstånden i sig är långa. Courtyard ligger direkt vid Dolphin Mall. Bodde där 1 natt för ett par år sedan, var väl ingen toppenupplevelse i sig, typsikt "motell" men utan bil och 3 timmar att spendera på shopping innan stängning så uppfyllde hotellet behovet. Nuovo Suites ska vara bra och brukar ha bra priser. De har även bra pool, men osäker på om ni hinner med poolen om ni ska landa och shoppa och flyga iväg på morgonen. Flera hotell runt MIA har poolen i skugga/norrläge så kan vara värt att kolla på google maps.
Hilton Garden Inn Dolhpin Mall har poolen i konstant skuggläge så inte varit intressant för oss. Double tree och Residence Inn finns också i närheten men är nybyggda så inte bott där men ser ut att ligga bra till även vid International Mall (Macy's bl.a.)
Vi har bl.a. bott på Residence Inn Doral/West samt Homewood Suites Airport West. Båda mycket fräschare än Courtyard och bra frukostbuffe (om än amerikansk). Båda hade bra manager's reception (men bara vissa dagar), särskilt Homewood där vi fick tacos, öl och vin på flaska när vi landat/checkat in. Här är det bra med hyrbil däremot.
Har även bott vid Blue lagoon och det kändes mer off.
Sheraton Blue lagoon har en tjusig entre men lite slitna rum. De har däremot fördelen att Hertz har upphämtningskontor här samt gratis busstransfer till MIA.
Hampton Inn Dolphin Mall ligger väldigt långt ifrån Dolphin Mall, inte gångavstånd. Rummen ok men poolen var smutsig som rackarns när vi var där, ej badbart. Rekommenderas inte!

I övrigt, och om inte shopping, kan jag rekommendera att kika på hotell i närheten av City place Doral där det finns en handfull intresseranta restauranger/öl/vinbarer. Alternativt Doral Downtown. Överlag en upcoming area med många intressanta restauranger/microbryggerier/vinbarer. Sök ex.vis på Mia Beer Company, Tripping Animals, Cooper's Hawk Winery bar. Överlag kan man lätt spendera en kväll bara vid City Place Doral. Supertrevligt. Jättegod glass där också... Doral Downtown är också gångvänligt med bl.a. en trevlig peruansk ceviche restaurang. Även Publix i Downtown Doral är en trevlig matbutik (trevligare än andra Publix).
Kanske lättare att du frågar vilka av en handfull hotell som vi rekommenderar ;)

De senaste dagarna har det varit förseningar, idag ser det ut så här.
Blev knappt 5 timmar sen ut från ARN för någon dag sedan, förseningen håller i sig.
488ACE5A-79ED-4FCB-8539-C3714ACE1B96.jpeg

Ok, en liten uppdatering, Och nu blir det spännande......
Gjorde en ändring an hemresan förra veckan. Tog tid att biljettera så jag hade ringde dagen efter men fick då svar att det inte var nåt problem så jag tänkte inte mer på det.
Gick in i tisdag kväll för att boka säten till min flygning till Malaga imorgon. Ser då att min ARN-MIA inte finns. Bara CUN-ARN.......Konstaterar också att man dragit 130k poäng som sagt, bara hemresan kvar. Förra veckans agent måste ha klantat till det rejält.
Ringer onsdag morgon och sitter i 30 minuter med nån snubbe som konstaterar att det blivit avbokat av misstag men inga business biljetter fanns kvar. "Computer says NO" Till slut kommer han fram till att han måste prata med HQ och dom inte är inne förrän på fredag, när jag kräver att få prata med nån ansvarig. Så jag ska ringa fredag.
Nå väl, onsdag och torsdag sitter jag och letar men hittar inget vettig. Men så ser jag plötsligt att det går att ta sig till New York via CPH den 7 Jan. Iallafall en ok stoploss tänker jag. Kanon. Vid det här laget är jag lite rund under fötter efter både öl och vin så av nån outgrundlig andledning lyckas jag boka av hemresan, samtidigt som jag bokar på en ny ditresa till New York... Ok inga problem, hemresan finns massor med platser på.
Ok, fredag, jag ringer in: Mycket riktigt finns det en notering på min orginal bokning att nåt blivit fel. Han säger att han måste kontakta sin chef som ska ringa till HQ. Efter ungefär 25 min återkommer han och säger att "Du har ju bokat av hemresan, så då blir det svårt". Jag förklarar att jag blev panik slagen att dom inte skulle kunna hitta en business åt oss över atlanten den 7 jan och jag av misstag råkade boka av hemresan samtidigt som jag bokade en ny utresa. Vet i sjutton om han ens fattade. Vilket fall som helst. Jag fortsätter att argumentera då samtalet avbryts. Vet inte om det är nåt som automatisk händer efter typ 35 minuters samtal. Nåväl jag ringer igen, försöker få tag på den första agenten jag snackade med. Agent 2 skulle försöka hitta person. Då ringer det från Eurobonus på min telefon: "Kanon, nu ringer agent 1" tänker jag. Plockar det samtalet. "Men skit också" bara den där jävla telefon undersökningen.
Nytt samtal, försöker återigen få tag på agent 1, men ger upp, förklarar allt för agent 3 men jag vet inte om han fattar. Nu är vi i standby läge..... Han skulle ringa HQ och sen återkomma till mig.
Spänningen är olidligt

Ok, min ARN-MIA gick inte att få tillbaka. Ingen fattade vad som hänt och inte hjälpte det att jag fylleavbokade hemresan….
Just nu bokad ARN-CPH-EWR med 5 timmars väntan i CPH.. så sjukt, plus fanns med 1.20 väntan… hem CUN-LIS-ARN. Jaja, det löser sig nog.

Ok, min ARN-MIA gick inte att få tillbaka. Ingen fattade vad som hänt och inte hjälpte det att jag fylleavbokade hemresan….
Just nu bokad ARN-CPH-EWR med 5 timmars väntan i CPH.. så sjukt, plus fanns med 1.20 väntan… hem CUN-LIS-ARN. Jaja, det löser sig nog.
Se det som en dyr läxa. Om du själv går in och petar i en bokning där något hänt så är du mer eller mindre rökt. Det är bättre att låta flygbolaget hantera det även om det tar tid. Att ta egna ej grundade beslut är sällan bra när det gäller bonusresor.

Toppen