Senaste nytt

Mest värde för poängen på familjesemestern

jerixon

Medlem
Verkar finnas en del Hotell med bra värde i GOA i Indien.
Aldrig varit där, men blir lite småsugen på en sol/bad semester nästa år.
9000 poäng per natt är ju attraktivt och en hel del flighter på awards dit, även om Air India avskräcker.
Kanske kan vara något för dig att kolla upp :)
 

MartinH

Medlem
Verkar finnas en del Hotell med bra värde i GOA i Indien.
Aldrig varit där, men blir lite småsugen på en sol/bad semester nästa år.
9000 poäng per natt är ju attraktivt och en hel del flighter på awards dit, även om Air India avskräcker.
Kanske kan vara något för dig att kolla upp :)
Jag var i Goa i våras. Kommer nog inte åka tillbaks...jag är främst ute efter lugn och bra beach. Jag spyr på trafiken i Indien och även om beachen (finns iofs mängder med olika områden i Goa) är ganska fin så går det knappt att bada pga vågorna/strömmarna.

Men till Radissonhotellen:
Radisson Goa - uppgraderat rum som CCG, fräscht, trevlig pesonal, bra frukost, mycket bra restaurang (bästa maten på mina 11 dagar och inte dyrare än restaurangerna på gatan), fräsch men lite liten pool.
Phoenix Park Inn - inte uppgraderad, sunkigt, otrevlig personal, ok frukost, kasst internet (jag behövde jobba en del), smutsig o stökig pool.

Enda anledningen att jag skulle åka tillbaka till Goa är i så fall Radisson för 9000 poäng, bra värde.
 

Dr. Miles

Expert
Jag betalade 15.000 poäng + 0 JPY för ett dubbelrum på Radisson Narita.
Rummet för 2 vuxna + 1 barn kostade lite över 19.000 JPY per natt (ca 1.550 SEK) så det var prisvärt.
 

erc

Medlem
Väcker liv igen...

Apropå väldigt prisvärd semesterresa. Bokade just in mig och mina söner (6 och 8 år gamla) på en sommarvecka 2018 på Park Inn by Radisson Hotel & Spa, Zalakaros, Ungern. För 9000 poäng per natt bor du helt okej med halvpension (!) och tillträde till ett riktigt stort äventyrsbadområde. Säkrade lite högre komfort genom att boka svit för 13500 poäng per natt.

Vi flyger till Wien (OSL-VIE med OS). Andra närliggande flygplatser är annars Graz, Budapest, Zagreb och Bratislava.
 

erc

Medlem
Skakar lite liv i tråden igen.

Antar att alla noterat att Park Inn by Radisson Danube, Bratislava, Slovakien öppnat och kostar 9000 poäng per natt. Passar på att bo där en natt i sommar på väg till F1-loppet i Budapest (där jag för övrigt bor på Radisson Blu Beke för 15000 poäng/natt vilket är ett veritabelt fynd under F1-helgen). Park Inn by Radisson Danube har pool och ser ut att ligga väldigt bra.

Återkommer till Radisson Blu Resort, El Quseir. Kostar nu 15000 poäng per natt - men än intressantare är att priset för ett rum ligger en bit under 300 kronor natten. Under 500 kronor natten med All Inclusive. Snacka om billigt sätt att samla nights... Men - flygresan är en utmaning. När det känns tryggt nog att besöka Egypten ska jag nog försöka komma över några charterstolar och ta med barnen. Billigare sol-och-bad med All Inclusive på hyfsat hotell går nog inte att få...
 

erc

Medlem
Väcker liv i denna efter att ha bokat ett gäng nätter på Park Inn Resort i Orlando.
2 dubbelsängar för 15000 poäng natten + 20usd resort avgift.
Bott på hotellet tidigare och det borde vara perfekt för barnfamiljer med närheten till alla nöjesparker :)

Hur lyder din bedömning av Park Inn Resort, Orlando? Överväger att spendera lite poäng där i år.
 

jerixon

Medlem
Ja det är ju lite slitet men helt klart värt poängen.
Jag behövde ej betala resort fee när jag bodde där men frukost ingick bara för 1 person.
Stora Poolen var fräsch och bra och den mindre var lugnare och inte lika bra.
Baren helt OK med happy hour och rummen var rena och sängarna sköna :)
Vi fick Disney view så såg fyrverkerierna från Disney varje kväll.

Hur lyder din bedömning av Park Inn Resort, Orlando? Överväger att spendera lite poäng där i år.
 

Brandten

Medlem
Park Inn Santos ser inte helt dumt ut för 28.000 Poäng per natt :)
Letar hotell att bränna 200.000 Club Carlsson poäng på så nappade direkt på detta och kollade upp. Såg bra ut men kostade bara 4500kr för en vecka så då betalar jag hellre och sparar poängen. Inga andra tips i rockärmen?
 
Toppen