Senaste nytt

Mest prisvärda biljetten Stockholm-San Francisco

jurgenb

Medlem
Ska till SFO i juni och behöver 3 biljetter, kayak mfl ger mig osköna flygtider för dom billigaste biljetterna (inte helt oväntat?) och 2+ stops..

LH har precis sänkt sina priser med en tusing.. ska man köra på LH o ha bekvämligheten med 1 stop o FRA-SFO direkt eller ska man vara lite kall o avvakta till Maj och se om några sänker priserna ytterligare?

Någon som har insikt el bra koll? ;)

Har varit där några år i rad och brukar köra LH FRA-SFO spåret - hamnar normalt alltid runt 10lax men nu är det 3 biljetter och då blir man ju lite snålare.
 
Jag tror det är smart att inte göra bytet i USA för att slippa flyga amerikanska bolag.

Jag vet att du är EBG så jag gissar att du endast vill flyga bolag som ger dig poäng.
Några alternativa förslag på rutter:

LX: ARN-ZRH-SFO
SK/UA: ARN-LHR-SFO
AC: CPH-YYZ-SFO
 

jurgenb

Medlem
Nackdelen med LX är att priserna är galna.. 3-11/6 som det gäller.. Eco Flex + Biz är enda options..
SK/UA + AC blir många stopp + dyrare el betydligt otympligare än LH.

Som sagt jag är ute efter poäng till mig själv men mina 2 medarbetare spelar mindre roll men raka spåret är att föredra..
 

hyper

Medlem
Hej!

Jag flyger en hel del ARN - SFO och jag har traditionellt kört LH via antingen MUN eller FRA.
På senare tid har jag även tagit en del SAS vid EWR, det är helt ok om man har tid på sig och till skillnad från ORD är transfern helt ok. Faktum är att jag har börjat föredra den här rutten för att TSA i SFO är så otroligt dryga varenda gång jag ska igenom där.

Med den parentesen ur vägen håller jag med Björnström, det är ganska skönt att slippa transfers i USA. Speciellte eftersom domestic i USA håller ungefär samma standard och service som intra European (i.e. köp din egen mat, etc..). Vill du undvika detta skulle jag slå ett slag för LX, jag har varit ganska imponerad av deras Economyprodukt de gånger jag flugit ARN-ZRH-SFO.

Hoppas det hjälper!
 

Jacob

Medlem
Tittar man på biljetter i economy, och främst på bolag i Star Alliance, så är det LX som vinner med billigaste priset.
Finns en del du kan göra på routingen dock...

FROM STO-LX-ZRH-LX-
TO SFO*
OR TO GVA-LX-NYC-UA/LX-SFO*
OR TO NYC/LAX/CHI-UA/LX-SFO*
OR TO NYC/BOS-UA/LX-SFO*

Kan man flyga direkt från Europa till SFO är det dock det mest praktiska. Att byta flyg från utrikes till inrikes kan ta ganska bra med tid pga immigration etc.
 

Fredde

Medlem
Har varit där några år i rad och brukar köra LH FRA-SFO spåret - hamnar normalt alltid runt 10lax men nu är det 3 biljetter och då blir man ju lite snålare.
Lufthansa flyger även dagligen från MUC till SFO. MUC är en väsentligt enklare flygplats att använda vid transfers än FRA.
Jag gillar München!
 
Lufthansa flyger även dagligen från MUC till SFO. MUC är en väsentligt enklare flygplats att använda vid transfers än FRA.
Jag gillar München!

Finns en bra film från PilotsEye i HD på MUC-SFO på LH A340-600, värd att köpa/ladda ner!

[video=youtube;Z0ZrsffA3y0]http://www.youtube.com/watch?v=Z0ZrsffA3y0[/video]
 

JacobGBG

Medlem
Ser ut som om du kan komma ned till ca 7500:- om du flyger SK (UA codeshare på TATL-leg) via FRA, men då får du något riktigt hiskeliga layovers (8h+). Via LHR är layovern betydligt mer angenäm men priset går då upp till ca 8600:-

Det absolut billigaste *A ser ut att vara med CO (och bmi på return leg) för ca 7000:- (SLRCSKAW) men då har du 90 minuter på EWR att kryssa genom immigration och byta terminal. Har du is i magen? Själv skulle jag aldrig gett mig på den om jag inte bestämt mig för att jag ville tjata till mig en voucher...
 
Toppen