Senaste nytt

Mest generösa intjäningstabell (ekonomiklass)?

United är väl vad jag direkt kommer att tänka på. Annars är det svårt med låga ekonomibiljetter.
Har kollat United's poängintjäningstabeller och de verkar bra, men jag kommer inte att kunna få status hos dem:
"To be eligible to qualify for any Premier level, you must fly a minimum of four paid flight segments on flights operated by United, United Express and/or Copa Airlines during a calendar year."

Om du är ute efter statusen är Aegan Miles&Bonus fortfarande ett av enklaste bonusprogram att uppnå Star Alliance Gold.
Det finns några trådar som kan vara bra att läsa.
http://www.businessclass.se/forum/threads/hur-nå-guld-inom-star-alliance-snabbast.1131/
http://www.businessclass.se/forum/threads/favorit-flygbonusprogram-och-varför.7995/

Alternativt kan du flyga mycket så att du tjänar 500.000 miles (krediterad miles) på Asiana Airlines Asiana Plus. Du får Lifetime Gold, vilket ger Star Alliance Gold.
Lifetime Star Alliance Gold | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Jag insåg precis att jag har lagt denna i fel underforum, en moderator får gärna flytta tråden till Star Alliance istället.

Aha, jo jag svarade ur ett Eurobonus-perspektiv eftersom den låg här. I annat fall är väl Aegean ett stalltips, alternativt titta på hur ett bolag som Turkish t.ex. belönar sina egna medlemmar med poäng jämfört med andra program.

Det känns som att jag bör ge upp statusjagandet och då är väl United det självklara valet. Om jag trots allt ska satsa på status så står det mellan Aegean och Turkish. Det som talar för Aegean är att det är lättare att bibehålla status (24000 poäng) och det har något bättre poängintjäning på sträckor inom Europa. Turkish har fördelen att det är lättare att få första året (40000 poäng). Tänker jag rätt, eller?

Ingen har nämnt Avianca Lifemiles trots att deras intjäningstabeller är nästan lika generösa som United's. Har Lifemiles någon uppenbar nackdel jag har missat? Jag inser att jag inte kommer att få status hos dem eftersom jag inte kommer att flyga med dem.

Ingen har nämnt Avianca Lifemiles trots att deras intjäningstabeller är nästan lika generösa som United's. Har Lifemiles någon uppenbar nackdel jag har missat? Jag inser att jag inte kommer att få status hos dem eftersom jag inte kommer att flyga med dem.
Många billiga biljetter hos Austrian, Brussels Airlines, Lufthansa och SWISS är exkluderade på Avianca LifeMiles.
För att ha status hos dem måste man flyga med dem ganska mycket eller långt.

Man måste flyga ihop minst 40% av miles på Avianca-metall för att få status hos dem.

Det känns som att jag bör ge upp statusjagandet och då är väl United det självklara valet. Om jag trots allt ska satsa på status så står det mellan Aegean och Turkish. Det som talar för Aegean är att det är lättare att bibehålla status (24000 poäng) och det har något bättre poängintjäning på sträckor inom Europa. Turkish har fördelen att det är lättare att få första året (40000 poäng). Tänker jag rätt, eller?

Enligt mig är det mer eller mindre lika lätt att få status fortfarande. Enda som krävs utöver de 20k poängen som var innan är att du även flyger 4 sträcker med aegean och drar in 4k poäng till. Dvs en tur och retur till Grekland utanför Aten och man bör ha det i hamn så länge det är 100% intjäning.
För att behålla statusen så räcker 12k miles vilket man lätt drar ihop. Och som någon sa, drar man inte in dessa 12k miles har man kanske inget behov av ett guldkort över huvud taget.

...drar man inte in dessa 12k miles har man kanske inget behov av ett guldkort över huvud taget.
Jag tror det är väldigt få människor som behöver ett guldkort. Desto fler är nog de som tycker ett sådant vore bra att ha. I mitt fall handlar det om 10-20 loungebesök per år och då är det inte värt att hålla på med mileage runs.

Jag tror det är väldigt få människor som behöver ett guldkort. Desto fler är nog de som tycker ett sådant vore bra att ha. I mitt fall handlar det om 10-20 loungebesök per år och då är det inte värt att hålla på med mileage runs.

Där tycker vi olika, om det är 10-20 loungebesök per år så tycker jag det är befogat med att göra en MR om det är vad som krävs för ett guldkort. Man behöver ju inte göra en MR som är fram och tillbaka samma dag, går ju att kombinera med 1-2 nätter på en destination. Tror nog många av oss blev positivt överraskade över hur trevligt det var i Aten när vi åkte ner en lördag-söndag i maj.

Toppen