Senaste nytt

Menzies lounge Arlanda terminal 5 access när man ska vidare inrikes?

rvarttinen

Medlem
...

Med Diners Club/Priority Pass behöver man ibland visa upp boardingkort, ibland inte. Verkar variera från lounge till lounge.
Vilket som ska du ju faktiskt resa vidare. Skriv ut ett pappersboardingkort från automaten när du checkar in (om du tänkte resa helt papperslöst) så har du garanterat något att visa upp.

De senaste gångerna jag nyttjat PP så har de inte frågat om boarding-kort (ARN & CPH).
 
Lånar denna tråden för att undvika skapa en ny snarlik;

Jag skall resa ARN-GOT med ett annat flygbolag än SAS. Har Priority Pass. Finns dock ingen annan lounge än SAS på T4 som jag har förstått det(?) - fungerar det att gå igenom security på T5, hänga i Menzie's lounge på T5 (finns det risk att bli nekad p g a inget utrikes boardingkort?) och sen ta sig till T4 - eller blir det ny säkerhetskontroll då?
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att det är bättre att gå till T4 än T5 om du ska hänga i en PP lounge. Har dock ingen aning om ifall det funkar, men jag tycker det borde gå bra.
 

Delayed

Medlem
Jag skulle säga att det är bättre att gå till T4 än T5 om du ska hänga i en PP lounge.
Kommer man verkligen in i SAS-inrikesloungen på T4 med PP? Och till TS, ja på T4 är det en egen säkerhetskontroll som du måste passera. Du kan inte (vad jag vet) gå "airside" från T5 till T4.
 
Toppen