Senaste nytt

Menzies öppnar lounge i Köpenhamn under våren 2017

Då har jag haft tillfälle att besöka loungen och här kommer lite bilder och kommentarer.

Då jag reser med SAS idag var enda sättet att få access att betala sig in. 250 DKK gick kalaset på. Enligt någon form av chef i loungen hade ett bud lämnats till Priority pass, men de har inte svarat på detta ännu.

Det första man slås av när man kommer in är utsikten. Väldigt svårt att göra den rättvisa med en iPhone i motljus, men jag tycker den var helt fantastisk.

IMG_6838.JPG IMG_6859.JPG IMG_6861.JPG

Mat och dryck.

IMG_6832.JPG
Kall mat

IMG_6833.JPG
Halal för den som föredrar det.

IMG_6845.JPG
Varm mat. En helt smaklös Chili con carne.

IMG_6844.JPG
Efterrätt.

IMG_6835.JPG
Fika. Carlsberg Hof, Tuborg Classic och Brewmasters IPA från Carlsberg.

IMG_6834.JPG
Fika.

IMG_6843.JPG
Fikatillbehör.

IMG_6858.JPG
Vinoteket. Le petit chat i röd och vit variant. Testade inte.

IMG_6849.JPG
Gott om tidningar från diverse länder.

IMG_6855.JPG
Duschrum.

Sammanfattning:

På plussidan:
Utsikten.
Väldigt trevlig personal. Inte en drake så långt ögat kan nå.
Lugnet. Inte speciellt mycket folk. Vilket iofs inte är konstigt med tanke på att loungen är helt nyöppnad och som jag har förstått det endast har avtal med British Airways i dagsläget.
Nytt och fräscht.

På minussidan:
Lite halvtaskigt utbud.
Dåligt ljudisolerat. Du hör konstant vinden tjuta utanför, vilket faktiskt blir lite irriterande i längden. Löses iofs med hjälp av hörlurar och lite musik.
Tar ej Amex.
Personalen är inte speciellt snabba att plocka bort disk trots att det är väldigt få besökare. Risken finns att det blir lite SAS T4 om det kommer mycket folk.

Hur som helst. Trots förbättringspotential känns loungen trevligare än SAS Guldlounge. Den är dock inte så mycket trevligare att jag även fortsättningsvis är beredd att betala 250 DKK när jag kan besöka SAS gratis. Gratulerar dem som åker British Airways regelbundet från CPH, som nu fått en helt ok lounge på rätt sida passkontrollen.

Flott, tack! Några frågor:

1. Hur är det med WiFi?
2. Finns någon form av tyst område/vilrum?
3. Noterade du öppettiderna?

1. WiFi finns. Lösenord står på en liten skylt vid receptionen.

2. Inget vilorum eller tyst avdelning.

3. Gick och frågade en ur personalen. Hon verkade lite osäker, men trodde det var från 05:30 till 20:00 eller 21:00. Hon sa vidare att de än sålänge styrdes av BA's avgångar, men att det kunde ändras beroende på om fler flygbolag skriver kontrakt.

Oh - dét ser fint ud. Glæder mig til at teste næste gang jeg skal til London - og om ikke før så til sommer når jeg skal på familien på ferie til LA med British Airways. Det ser umiddelbart meget bedre ud end hvad der ellers findes af lounges i Kastrup syntes jeg. Selv om det ikke helt kommer til at matche den gamle BA lounge i Kastrup med store lænestole og gratis cigaretter. Nu er der jo selvfølgelig ingen som ryger længere :)

Här finns nu praktisk information om loungen inkl. synnerligen generösa öppettider:

Pris: 250 DKK

Åbningstider:

Søndag - Fredag: 05.30-21.00

Lørdag: 05.30 - 18.00

Placering: Efter paskontrollen i non-Schengen området, ved gate C26.

Faciliteter:

Mere end 170 siddepladser fordelt over 750 kvm.

Gratis WiFi.

Loungen tilbyder Kaffe, et udvalg af drikkevarer og spiritus, frisk frugt, varme måltider, bagværk og kager.

Samarbejdspartnere med adgang til loungen:

British Airways*

* Kontakt det enkelte selskab for at få mere information om hvilke betingelser der skal være opfyldt for at få adgang til Eventur Lounge.

Eventyr Lounge

Besökte loungen slutet av november och blev positivt överraskad. Enligt mig den klart bästa loungen på CPH.(Säger iofs inte så mycket
i internationell jämförelse men nu gäller det CPH ju) Tyst och lugnt och en grym utsikt. Kom in med BA biljett i C.
Väldigt bra Wi-fi och väldigt trevlig personal. Min klara faviorit på CPH nu.

Toppen