Senaste nytt

Mellanmål på gång

Nu har man rest ett antal gånger med nya menyn och har testat den tillräckligt för att kunna säga att jag uppskattar inte alls fresh bite, kväljningar och någon timme med illamående har varit erfarenheterna hittills. Säger därför numera nej tack och frågar efter polarklämman. Att polarklämman inte serveras på alla resor är dock mycket dåligt av SAS. Av 8 flygningar har den serverats på 5stycken.

Fick svar av CC att polarklämman serveras endast mellan 09.00-12.00 regelbundet, kommer dock aldrig kunna säkerställa detta påstående då jag endast reser kvällstid.
Har fått polarklämman efter kl 19,00
Måste säga, du kanske har en känslig mage, de symtomet du uppger har varken jag eller mina medresenärer upplevt.

• Gilla
Reactions: bnr
Cold smoked salmon w. rye chips
rsz_wp_20160419_21_30_07_pro.jpg
Nog den märkligaste jag har ätit. Riset passade inte riktigt till och var svårätet med gaffeln.

Det var någon kyckling, bulgur, cocktail tomater och pesto tror jag fotade aldrig baksidan ! Tomaterna var goda

Riktigt bra Fresh Bite med lax, rågbröd och någon form av ris/purjolöksblandning. Och klämman med skinka likaså utmärkt. Stort steg i rätt riktning.

8c009941ae8472c539244312bde0ebad.jpg
Nu saknas bara en öl utan 90% skum ;)
Ja, precis. Hur hällde han upp den där? :D

[/OT]
Det är nåt skumt med ölen @Agö
Eftersom dessa mikkelleröl endast säljs ombord så borde de kompenserat för det lägre kabintrycket när de kolsyresatte ölet. Trycket på marschhöjd är väl ca 80 kPa, mot 100 kPa på marken. D v s de borde trycksatt 20% mindre under lagringen mot normalt.
.
.
.
.
Säker på att jag läst om glas vs öl vs skum och varför I någon annan tråd men hittar inte den.
.
.
Så det var DÄRFÖR (varför?) alltså!
Fick backning direkt på Facebook för min upphällning men jag hällde så försiktigt jag bara kunde och det här är resultatet.

5b0bf11b87d1f05aeac27c36d53eb2e1.jpg

Toppen