Senaste nytt

Medlemsrecension = Eurobonuspoeng

God fredagskveld. Jeg kan forsikre at alle poeng er overført som avtalt til alle vi har fått informasjon fra. Som Holmion forklarte er det slik at vi samler opp og gjør dette fra tid til annen. Denne gang tok det nok litt ekstra tid men det kommer alltid. Jeg vet selv ikke hvor lang tid det skal ta fra man overfører til man mottar. Men om det skal skje umiddelbart, skal alle vi har fått informasjon fra, fått sine poeng. Check it out;)

Tack för ett snabbt svar. Har precis gått igenom samtliga poängregistreringar sedan januari 2016 och ingenstans finns en överföring på 2500 poäng.

Jag tycker att det vore rimligt att den som skriver en recension som redaktionen vill publicera först får sina poäng och därefter godkänner en att ens recension får publiceras.
Och vad händer om de får poäng och sedan inte godkänner att det publiceras? Ska de betala tillbaka poängen då?
Ibland har det varit väldigt korta ledtider på att en recension skrivits och den publiceras, risken är då att det blir en fredag utan recension vilket min personliga åsikt är sämre. Jag utgår ifrån att alla som ska få poäng får dom, men onekligen har det tagit tid i vissa fall men det utgår jag ifrån att det löser sig.
De recensioner jag har skrivit har aldrig varit i syftet att få poäng eller liknande utan det är för att jag vill ge tillbaka till comunityt, för mig har det varit det minsta jag kan göra och tycker personligen att det är väldigt kul om det publiceras för mer än bara forumet, det visar ju på att man gjort något väldigt bra.

Kom igen, får man poäng så har man godkänt publiceringen.
Blev fel i mitt inlägg men hoppas du får förstår vad jag tänkte.

Uppskattar att du skriver och att du inte gör det för lite poäng men eftersom ansvariga till sida gått ut och lovat att det inbringar en viss ersättning i form av poäng så förväntar sig en del att det efterlevs och funkar

Fortfarande, det går att skicka över poäng på sekunden till de som vill ha betalt för sin recension.

Å ena sidan har vi en stor communitysida med många läsare med investerare bakom sig och på andra sidan en medlem som skriver en recension och vill bidra och ge till sidan.

Tycker det är så arrogant och patetiskt att den som bidrar ska behöva tjata in poäng i efterhand, det ska bara funka istället för att komma med bortförklaringar.

Om inte den här tråden hade kommit till liv, hade det aldrig skickats poäng från BC till de som väntar och väckt fråga?

Last edited:
Kom igen, får man poäng så har man godkänt publiceringen.
Blev fel i mitt inlägg men hoppas du får förstår vad jag tänkte.

Uppskattar att du skriver och att du inte gör det för lite poäng men eftersom ansvariga till sida gått ut och lovat det inbringar en viss ersättning i form av poäng så förväntar sig en del att det efterlevs och funkar

Fortfarande, det går att skicka över poäng på sekunden till de som vill ha betalt för sin recension.

Å ena sidan har vi en stor communitysida med många läsare med investerare bakom sig och på andra sidan en medlem som skriver en recension och vill bidra och ge till sidan.

Tycker det är så arrogant och patetiskt att den som bidrar ska behöva tjata in poäng i efterhand, det ska bara funka istället för att komma med bortförklaringar.

Om inte den här tråden hade kommit till liv, hade det aldrig skickats poäng från BC till de som väntar och väckt fråga?
Denna tråd skapades för att meddela att man ska få poäng för publicerad recension, inte för att någon saknat poäng.
Jag tror och hoppas att inte någon är nöjd med det utfall som verkar vara nu att några inte fått sina poäng som man ska få. Det är många som fått poäng (har själv fått höra det från personer när vi träffats privat) men onekligen verkar det inte ha fungerat i vissa fall.
Personligen skulle jag inte gå så långt som att säga att det är arrogant och patetiskt (väldigt starka ord enligt mig) att det inte fungerat i 100% av fallen, det är ändå en mänsklig faktor inblandat och någon kan ha angivit en siffra fel eller knappat in en siffra fel vid överföring (ingen aning om hur överföringen går till så det är bara antaganden från min sida).

Jag skulle vilja vända på det och försöka hitta en förbättring på nuvarande lösning. Hur kan vi göra detta bättre för alla? Vad är det som fallerar och hur ska man åtgärda detta? Ska det skickas ut mail när överföring är gjord? Ska det skrivas i tråden när man överfört poäng till X, Y och Z. Konstruktiv kritik på hur det kan göras bättre. Jag förstår att alla helst vill ha sina poäng 1 minut efter att en artikel blivit publicerad, men tyvärr lever vi inte i en sådan värld just nu, men om det är ett krav från medlemmarna för att de ska vara nöjda så får man kanske vänta till en sådan lösning är på plats och inga recensioner publiceras under tiden.

Något av det jag tycker är bäst med BC är att läsa andras erfarenehter och hur de upplevt en resa, på så sätt kan man lära sig mycket själv. Reserapporter och livetrådar tycker jag är väldigt intressanta och med tanke på den tid det ändå tar att skriva en reserapport så förtjänar de som bidrar med dessa ett oerhört stort tack från alla på businessclass enligt mig.
Med det sagt vill jag tacka alla som bidrar med rapporter och reseskildringar där man delar med sig. BC skulle vara lite mindre roligt om inte detta existerade. Låt oss nu fokusera på att det ska fungera så bra som möjligt framöver där alla är nöjda med utfallet.

Toppen