Senaste nytt

Media granskar intjäning av bonus vid tjänsteresor

"De dyra flygbiljetterna har statssekreteraren i efterhand registrerat på sina privata resbonuskonton. Genom att granska reseräkningar har DN kunnat identifiera åtminstone tre bonuskortsnummer – hos SAS, Air France och Qatar Airways"

Hur i Helgoland har de kunnat se bonuskortsnummer på reseräkningar om han i EFTERHAND reggat???

Det bästa för vem? Dvs vad som är en passande restid för dig behöver inte vara passande för en annan som betraktar samma resa, exempelvis din chef, kontroller eller kund.

Varför skulle de behöva en annan resa? För att de planerar dåligt? Jag trodde folk var anställda för att de kunde planera bättre än så.

Fine, kan du få en kund att betala har vi inget att prata om men det är samma logik som gäller hos dem. Varför ska vi förutsätta att folk planerar dåligt?

Kunden som har bråttom förväntar sig vidare att du sätter dig på första bästa direktflyg, eller hur? Det spelar ingen roll om det är flaggat på Irland...

Upplevde att ju högre upp i hierarkin man kom desto mindre vikt lades vid flygpriserna.
När jag och mina kollegor planerade möten togs hänsyn till flyg/hotellpriser.
Däremot kunde "husse" kalla till möte med bara någon dags varsel. I dessa fall var biljettpris oviktigt.
Bara att förklara för vår resebyrå att det var beordrad resa. Många poäng blev det ;)

"De dyra flygbiljetterna har statssekreteraren i efterhand registrerat på sina privata resbonuskonton. Genom att granska reseräkningar har DN kunnat identifiera åtminstone tre bonuskortsnummer – hos SAS, Air France och Qatar Airways"

Hur i Helgoland har de kunnat se bonuskortsnummer på reseräkningar om han i EFTERHAND reggat???

Förmodligen har de begärt ut hans epost, och så har han haft jobbmejlen kopplad till t.ex. Eurobonus. När retroregistreringen går igenom får han en bekräftelse per mejl som anses vara allmän handling.

• Gilla
Reactions: FFS
Förmodligen har de begärt ut hans epost, och så har han haft jobbmejlen kopplad till t.ex. Eurobonus. När retroregistreringen går igenom får han en bekräftelse per mejl som anses vara allmän handling.
Så kan det ju vara.
Kan inte minnas att SAS tidigare skickat bekräftelsemail på efterregistreringar, men å andra sidan var det längesedan jag behövde göra det, så jag har inte uppmärksammat den förändringen.

Toppen