Senaste nytt

Med Swiss F till Chicago

Det klyddade lite med bilderna igår, men jag ser dem. Även på enheter där de inte finns "cachade".
Är skillnad på vart bilderna ligger om man kollar på url'en. Kan säga att i morse såg jag dom och dom syns ju i dom "samlade bifogade bilderna" men inte längre i själva inlägget.

Tack för en förnämlig rapport. Man blev riktigt hungrig av att läsa om alla delikatesserna.

Är det pga nattflygning, som utbudet är mindre roligt än resan västerut?

Jag vet faktiskt inte, men det känns som att det är mer "godis" från när de går från Zürich. Bland annat finns då temarätter som hör till månadens tema med, som är specialdesignade för Swiss F. Möjligt att det inte finns plats i galley för att ladda på även för returresan. Det är min gissning. Även om det är nattflyg så är det rejält med mat man får serverat.

Gällande catering är utbudet och konceptet samma till/från USA. Dock kan jag uppleva att kvalitén inte håller samma nivå från USA. Jag har testat från Montreal, Chicago, Boston och New York - JFK. Från USA lägger man ibland till lite amerikanska produkter: som t.ex. osten.

Från JFK senast gick middagen på rekordtid för oss 3 som var i First. Jag sover ca 80% av tiden på väg tillbaka och uppskattar en snabb service på vägen hem.

Mycket bra rapport förresten.

Fin rapport med detaljer om mat och viner! Bra bilder även!

Du gjorde rätt som fick till utresa från LHR. Min resa (samma deal) utgick från London City Airport och det var fruktansvärt att tillbringa tid där! Kul med limon genom London dock.

Toppen