"Mr. Dead Finn" har hittat en sista viloplats för sin mörbultade kropp på inomhusterassen i BA Concorde Room, LHR T5 South. Ingen cabbana var mindre överraskande ledig, men hittade den här skönheten efter att jag ätit inne en BA Burger, så här ute fyndade jag en härlig, stor soffa att ligga på.

Måste medge att är lite mörbultad efter alla långpromenader under resan och så den korta nattsömenen under flyget från YVR. Väntar bara på att kunna ta U-Bahn till Deutsche Oper...
Jag glömde skriva att det roar mig hur G-CIVK är den Jumbojeten, som senast rullat ut från service på BA Cardiff. Mitt strul inträffade 31.10 och hon hade återkommit från Cardiff ca. en vecka tidigare 25.10. Är det här det kända begräppet "British engineering"?

Under servicen gjordes endast en grundlig rengöring av kabinerna. De här 74S kommer inte att få .air eller flera Panasonic eX3 -uppgraderingar. Där med kommer 747-epoken hos BA ta slut med förmodeligen 74J på typ LHR-JFK kring 2021-2022..Det lönar sig att flyga nu till t.ex. CPT (Kapstaden), i fall man vill ha en mera klassisk känsla ombord.
Övre däck med business på 747 är ju ändå den bästa delen att sitta i även om BA stolar i business är ganska usla, trånga och man måste kliva över grannens ben om man sitter vid fönster.
Jo, 64A är min favorit ombord 747-400:rna, om vi utesluter 1A och 1K. Och så finns det två bra platser i raden 62 - A och K.
Det är det mest tråkiga med BA att servicen på långlinjerna är av så ojämn kvalitet, medan Europalinjerna håller hög kvalitet, i varje fall när jag har åkt.
Håller med dig att Club Europe är av en överraskande god kvalitet i sin helhet.
Spännande att se vad BA erbjuder dej för kompensation, dom brukar vara ganska generösa med kompensation,i varje fall om man tar det i Avioser.
Har ju status och så var det ju First, så hoppas på en sådan Avios-pott som för mig närmare första klassen med JL, som går aldrig att boka förmånligt med pengar. AA, BA, QF och QR går, men inte JL. CX är lite si och så, men JL är absolut inte lätt. Kanske som codeshare? Har inte studerat saken i detalj, för prisena ser så saltiga ut.
Aha, tydligen har de svarat nu:
To show you how much we appreciate your support, I’ve added 140000 Avios to your Gold Executive Club account. Please accept them as an apology.
Måste nu först komma hem och så fundera hur rättmätig kompensationen är.