Skulle det vara fördelaktigare att flyga hem från annan ort? Är sista dagen i Neapel och skulle kunna ta hemresan därifrån.
Jag hittar inget bättre därifrån, snarare sämre lösningar då det är en mindre flygplats. Just nu så går det inte så mycket mer med *A än Lufthansa därifrån. Hade det varit sommartid däremot hade det kanske gått att hitta någon spännande routing med A3 via Athen.
Hur heliga är datumen? Kan du tänka dig att ta en övernattning någonstans på vägen? I så fall kan det gå att få något extra segment och kanske öka ca 250p mot något högre kostnad. Tveksamt om det är värt det.
Mina ITA-resultat skiljer sig från dina verkar det som (eller vårt olika sätt att använda tjänsten troligare...).
Det går onekligen att få fram olika resultat från ITA. Om du skriver in flight# så får du garanterat upp resultatet ovan, vilket sedan går att modifiera. Skall man göra det "by the book" så finns även fare basis att läsa på Expert Flyer.
Annars är det nog united.com som gäller.
Jag plockade ihop den på united.com och fick fram priset 4961:-, men tänkt på att det kan ta lite tid för dem att biljettera så vänta inte för länge. Men om du reser på ovan och vill åt fler poäng, så tycker jag nästa att det är "tjänstefel" att boka denna och inte gå upp ett steg i bokningsklass. Det innebär SAS plus på SAS flighterna och Eco flex på Lufthansa/Swiss.
Då bokar du samma flighter fast, enligt:
GOT - OSL SK S = WF S = 750 (codeshare: Men WF ses av mig som helt säkert)
OSL - ZRH SK S = 1500
ZRH - FCO LX B = 100% av 431 miles = 500
Utresa: 2750p
FCO - MUC Lufthansa B = 750
MUC - CPH SK S = 1000
CPH - GOT SK S = 500
Hemresa: 2250p
Till en kostnad av 5401:- (401:- över budget) får du 5000p. Jämför med tidigare: 3750p för 4961:-.
Om du väljer ovan hade jag dock bytt ut OSL-ZRH-FCO, mot OSL-SK4759-MUC-LH1848-FCO. Då får du 250p mer, i och med B-klass på LH1848. Total kostnad 5394:- som ger 5250p. Nästan 1 kr per poäng tycker jag är riktigt bra!