Senaste nytt

Maximera Kostnad/Upplevelse/Poäng till Dallas

Lite uppdatering, bokade med SAS- D klass Tor men anlutning till AA i EWR och UA tillbaks från DFW till EWR.

Nästa fråga är, vad gör man i Dallas utanför arbetstid?
Kommer att på Sheraton Dallas,400 N Olive St, räknas väl som downtown?

Kommer att vara där i 5 dagar och vill inte bara uggla på hotellet ;)
någon som har varit där och vet mer om schyssta restauranger, barer, hopping etc etc...

Fick du Första klass på inrikessegmenten?

Vet dock inte vad man gör i Dallas, men har för mig att jag läst om en hel del bra köttrestauranger i området. Dock kan ju "närområdet" med Texasmått vara en timme i bil ;)

Två "givna" saker är besök på southfork och där jfk sköts, finns även ett museum vid det senare. Det förra ligger dock en 40 min från centrum oo jag inte missminner mig. Är dock inget avstånd i Texas det.

Fick du Första klass på inrikessegmenten?

Vet dock inte vad man gör i Dallas, men har för mig att jag läst om en hel del bra köttrestauranger i området. Dock kan ju "närområdet" med Texasmått vara en timme i bil ;)

Jo jag fick första klass dels på AA EWR - DFW samt DFW-EWR med UA, skall bli spännande...

Tyvärr har jag ingen bil, skall gå på "resemässa" Travel Tools Exchange som arangeras av SABRE (en av de 3 stora globala GDS:erna (flygbolagens boknings/distributionssystem) och då mässan är på samma hotell där jag bor Sheraton så har jag tyvärr valt bort bil...

Last edited:
Jo jag fick försat klass dels på AA EWR - DFW samt DFW-EWR med UA, skall bli spännande...
Tyvärr har jag ingen bil, skall gå på "resemässa" Travel Tools Exchange som arangeras av SABRE (en av de 3 stora globala GDS:erna (flygbolagens boknings/distributionssystem) och då mässan är på samma hotell där jag bor Sheraton så har jag tyvärr valt bort bil...
Texas = Bil överallt.

Kom på en idé...
"H&M Drive Through"

Kom ihåg var ni hörde det först ! ;)

Last edited:
Visserligen, men jag vågar nog ändå säga att du bör ha en bil om du vill uppleva Dallas. Aldrig varit där själv men har en nära bekant som åkt några vändor till Texas inkl. Dallas och bil har alltid varit ett måste. Som sagt, det är bara en uppfattning jag har men vi har säkert många på forumet som varit där och kan berätta :)

Visserligen, men jag vågar nog ändå säga att du bör ha en bil om du vill uppleva Dallas. Aldrig varit där själv men har en nära bekant som åkt några vändor till Texas och bil har alltid varit ett måste. Som sagt, det är bara en uppfattning jag har men vi har säkert många på forumet som varit där och kan berätta :)

Alamo och en Corvett/Dodge Cab nästa ... :cool:

Visserligen, men jag vågar nog ändå säga att du bör ha en bil om du vill uppleva Dallas. Aldrig varit där själv men har en nära bekant som åkt några vändor till Texas inkl. Dallas och bil har alltid varit ett måste. Som sagt, det är bara en uppfattning jag har men vi har säkert många på forumet som varit där och kan berätta :)
Är både och, beror helt på. Jag har varit i Dallas flera gånger. Bor du i centralt där du har mässan etc på dagarna är det inte alls säkert du måste ha egen bil. Finns som sagt spårvagn som byggts de sista åren, och taxi är billigt i Texas. Tips är att avvakta och se.

Downtown Dallas är inget att hänga i julgranen. Hyr bil och och till Austin för att shoppa vintage. Austin är nog just nu den mest hypade staden dit alla mode/trendmedvetna reser till.

Toppen