Senaste nytt

Maximera intjäning till Eurobonus Stockholm-Kos

Carl

Medlem
Precis som rubriken lyder så skulle jag vilja maximera poäng till mitt SAS Eurobonus-konto. Rutten är Stockholm (Arlanda alt Bromma) till Kos, Grekland. Reseperiod 1-4 september +/- 2 dagar men högst 3 nätter.
Vi är 2 vuxna som kan tänkas resa med enbart handbagage.
Har såklart surfat runt en del men blir lite villrådig. Eurowings & Edelweiss ger väl inga poäng antar jag?
Budgeten är inte huggit i sten men ser framför mig högst 6.000 kr/person.
Obs övernattning på vägen är något vi vill undvika.

Hit me :)
 

mha321

Medlem
Med Lufthansa får du bara eurowings dit och som du säger så får du inga poäng med den.

Jag skulle titta på tex Austrian via Wien. Din budget borde räcka till business på det. Vill du optimera ännu mer så se om du via multi city funktion kan gå till tex arn-fra-vie-kgs. Lufthansa business inom Europa över landsgränser kan ge väldigt bra bang for the buck på poäng.
 

Carl

Medlem
Tack, blir det till att boka via resebyrå då? @Agehalls budord är inte att förkasta men ingen regel utan undantag...
 
Det här kanske kan underlätta:
1. Gå till Matrix - ITA Software by Google
2. Aktivera ITA PowerTools enligt instruktioner här: Boka via ITA Matrix och Priceline | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
3. Sök så här:
ITA1.jpg


4. Välj något flyg.
5. Klicka på "Use Where to Credit" längst nere till höger (Obs! Funkar endast om du utförde punkt 2 ovan korrekt!)
6. Se enkelt och snabbt hur mycket du tjänar. Sedan bör du dubbelkolla på SAS hemsida så att intjäningen verkligen stämmer, WhereToCredit kan ju ha buggar. Dessutom är det en trend att flygbolagen slopar intjäning på Light-biljetter, oavsett vilken bokningsklass man får och jag tror inte WhereToCredit kan hantera fullständiga fare basis, de kollar nog bara på bokningsklassen.
ITA2.jpg
 
Last edited:
Toppen