Senaste nytt

Maxa poäng hos Eurobonus med kort (och Betalo)?

Detta har säkert besvarats förut, men kan man använda SAS MC Premium för att betala på bellhop eller betalo? Jag hade för mig att jag läst nåt om att det anses som kontantuttag innan?
Ja, funkar. Dock inte större belopp än vad man kan få ut i en bankomat, så beloppsgränserna är lika stora som kontantuttag. Betalningarna ger poäng.

Ja, funkar. Dock inte större belopp än vad man kan få ut i en bankomat, så beloppsgränserna är lika stora som kontantuttag. Betalningarna ger poäng.
Betyder det Max 15000 kr / vecka då?

Edit: Max 10000 kr / dag eller 24000 kr på 4 dagar verkar vara gränsen.

Slipper man avgiften på 3% för kontantuttag?

Last edited:
Jag skrev till Billhop och fick ner avgiften för Mastercard till 1,9%.
Att höja kreditgränsen gick på ett ögonblick online.
Idag fick jag mitt Mastercard Premium kort och har redan schemalagt 4 betalningar på 7850kr + avgift:)
Hoppas poängen trillar in som de ska nu.

Jag har pratat med Billhop support och de anger att SAS MC INTE ger några bonuspoäng då det räknas som kontaktuttag. Så vad gäller??

Jag fick poäng från köp från Billhop med SAS MC häromdagen.Betatestade deras app.
Tror inte att Billhop varken har kunskap om, eller för all del borde uttala sig om hur SAS MC hanterar sina respektive kunders Eurobonuspoängintjäning. Ungefär som om kortutgivaren av SAS MC inte har koll på ev tidtabellsändringar på en resa hos SAS även om resan är köpt med SAS MC.

Jag fick poäng från köp från Billhop med SAS MC häromdagen.Betatestade deras app.
Tror inte att Billhop varken har kunskap om, eller för all del borde uttala sig om hur SAS MC hanterar sina respektive kunders Eurobonuspoängintjäning. Ungefär som om kortutgivaren av SAS MC inte har koll på ev tidtabellsändringar på en resa hos SAS även om resan är köpt med SAS MC.
Hur lång tid efter köpet kom poängen in?

Toppen