Efter att ha läst lagförslaget på riksdagen.se så förstår jag det som att ansvarig myndighet (Polisen?) utfärdar vidare riktlinjer kring Särskilt pass (provisoriskt pass, extra pass, diplomatpass och tjänstepass). Således borde det betyda att man kan plocka ut 3 st huvudpass under en femårsperiod.
Jo, kanske om man ser någorlunda svensk (europeisk) ut.Med svenskt pass ankommande till Schengen så är det väldigt sällan de scannar det. Oftast tittar de bara på det.
Beror helt på vart. På Arlanda scannar dom mitt pass nästan varje gång. I Köpenhamn händer det att dom inte ens öppnar det...Med svenskt pass ankommande till Schengen så är det väldigt sällan de scannar det. Oftast tittar de bara på det.
Jag reser oftast in i Schengen via FRA eller MUC.Beror helt på vart. På Arlanda scannar dom mitt pass nästan varje gång. I Köpenhamn händer det att dom inte ens öppnar det...
Hahaha. Klassikern är att visa utsidan och få en vink förbi på Kastrup.Beror helt på vart. På Arlanda scannar dom mitt pass nästan varje gång. I Köpenhamn händer det att dom inte ens öppnar det...