Senaste nytt

Mat på Lufthansa economy class inom Europa

Haha, fick köttbullar med smet i (möjligt vis senap) på dagens flight arn-muc. ...tyckte dom smakade ok, men var nog den tråkigaste rätt jag någonsin skådat, 6 köttbullar och brödbit i en vit papplåda med en tvåeggad gaffel att äta med.

Har ni riktig otur så kan ni få köttbullar med senap i då är det riktigt god natt yxskaft :(

Har nästan fått den där, fast senapsfylld korv (och isterdoppat bröd). Varmt. Kladdigt. Och utan dryck. Och missade anslutningen i MUC pga 45 min kö från landningsbanan. Sämsta resan på många år. :(

I MUC kan ju stackarna som inte kommer in i nån lounge trösta sig med att trycktanka gratiskaffet istället ;)

Det jag har tyckt varit minst konstigt käk hos LH är en sån där pizzabit i en greppvänlig kartong. Funkar rätt OK om man får en Warsteiner till.

Mest konstigt är nog den gången det var potatissalladsliknande guck med vitkål och annat i, åtföljt av smala strimlor med svåridentifierat däggdjur i en slags vinägrett. Jag åt faktiskt nästan upp, mest för att jag gav mig fan på att lista ut vad det var för nåt. (Men fick erkänna mig besegrad. Well played, LH, well played...)

Tackar nej 9 gånger av 10 till LH:s förplägnad på intra-europa flyg om jag åker Y. I C är det bara marginellt bättre. Jag tycker om SK:s koncept sedan flera år med att man kan välja grejer om man är hungrig men jag åker tyvärr inte så mycket SK längre.

Med tanke på den förplägnad som vankas, samt min ovilja/ovana att resa Y hoppas jag hinna njuta god whisky samt vräka i mig den mat som finns i loungen. De anställda som springer snabbast kan förslagsvis gästas..........

För mig så har det varit super på den korta sträcka som tex ARN-MUC eller ARN-FRA eller ARN-TXL. Pizza slice har det varit 1/3 gånger, nu senast fantastiskt goda små köttbullar, macka med äpple, macka med yogurt choklad bit osv. Ska leta fram bilderna. Klart godkänt eller över medel för att vara monkey.

Haha, fick köttbullar med smet i (möjligt vis senap) på dagens flight arn-muc. ...tyckte dom smakade ok, men var nog den tråkigaste rätt jag någonsin skådat, 6 köttbullar och brödbit i en vit papplåda med en tvåeggad gaffel att äta med.

Och jag som tyckte det var supergoda och välkryddade. Fyllda med dijonsenap. En Warsteiner till såklart.

Nu har jag bara rest LH Y en gång, ARN-MUC-IST
Första flighten var på förmiddagen och man fick en macka och juice att dricka (eller vad man nu föredrar till frukost).
På resan till IST var det lucnh, fick någon form av gulash i "folieform" med potatismos. Denna måltid räknar jag som en av de bästa jag ätit i economy på både longhaul och shorthaul.

Jag kanske bara har haft tur helt enkelt, får se hur det blir på hemresan från BUD i sommar med LH.

Toppen