Senaste nytt

Mat och dryck på Swiss ARN-ZRH-BKK

Evasch

Medlem
Hej forumet
På onsdag morgon så åker vi på en efterlängtad resa till Thailand. Då vi åker med en familjemedlem med autism så jobbar vi på att vara så förberedda som möjligt och nu har vi kommit till maten. Har använt google flitigt men hittar inte riktigt vad stämmer in på just vår rutt.

Rutten ARN-ZRH (6.45) är inte så viktig då vi troligt stoppat i oss lite frukost i loungen, men om någon ändå vet vad som serveras på den rutten så skulle det vara toppen.

Sen till rutten ZRH-BKK (13.20) Här undrar jag lite mer, vi har förbeställt huvudmenyn så den är det check på. Men sen undrar vi om någon har en bild av menyn för resterande rätter samt den Ala cart menyn som man ska kunna beställa ifrån övrig tid. Sen undrar vi om frukost serveras innan landning och om någon vet vad som serveras då.
 

Evasch

Medlem
Hej
Sorry, det Business class som vi flyger
”Barnet” är 15 år
Japp, där hittade jag huvudrätten men inte resten
Jag har kunnat få ihop en hyfsad bra överblick vad som gäller nuförtiden mellan ZRH BKK men inte så fullständig som behövs i vårt fall för hela resan. Sätter min förhoppning till att någon rest den rutten hyfsat nyligen.
 

Evasch

Medlem
Sen tillkom det en fråga när jag googlade runt, är det någon som vet om rätterna läggs upp på flyget eller om de är färdigpackade innan. Sonen älskar kött medans såsen inte alltid funkar.
 

MTheC

Medlem
Jag åkte BKK-ZRH för knappt en vecka sedan. Vet inte om menyn är densamma men detta var det som fanns då.
95A17B15-46A2-499C-8D98-072C19A682B1.jpeg
B027C47D-4710-426C-BE65-5CC311811885.jpeg


Ganska medioker mat och det som var lite överraskande för mig var att det endast serverades en måltid på 11h. Man kunde beställa från menyn på andra bilden när som helst men om man inte beställde något så var det en servering. Allt var förberett så tror inte det går att ta bort sås eller liknande.
 

MTheC

Medlem
Kanske ska lägga till att det kan hända att det är bättre när man utgår från ZRH, är ju ganska många bolag som har bättre upplägg på hemmaflygplatsen.
 

Evasch

Medlem
Jag åkte BKK-ZRH för knappt en vecka sedan. Vet inte om menyn är densamma men detta var det som fanns då.
Visa bifogad bild 130088 Visa bifogad bild 130089

Ganska medioker mat och det som var lite överraskande för mig var att det endast serverades en måltid på 11h. Man kunde beställa från menyn på andra bilden när som helst men om man inte beställde något så var det en servering. Allt var förberett så tror inte det går att ta bort sås eller liknande.
Jättebra information, det var just det som jag har kunnat få fram att det inte serveras någon frukost i den bemärkelsen vilket är lite synd för oss för där brukar man alltid kunna beställa vad han vill ha. Men bra med bistromenyn som jag har hittat, hoppas burgaren ska funka
 
Toppen