Senaste nytt

Mat i Air Serbia economy class?

@Palazzi Bra svar, slipper jag käka middag på Arlanda då. Har du också koll på om byten i Belgrad är smidiga? Flyger hem från Sarajevo via Belgrad med 50 min bytestid.
Det är en liten flygplats, och byten såg helt klart oproblematiska ut idag när jag flög hem därifrån.

Efter min första upplevelse av deras ekonomiprodukt ARN-BEG och BEG-ARN kan jag säga att det är en av de bättre inom Europa. Fri dryck (inkl. starksprit) och riktig varm mat (två val av varmrätt) med en liten skål sallad och en energibar. Ganska bra mat för att vara på flyg i ekonomi! Mycket glad och trevlig personal som är professionell och effektiv - inget häng i galley där inte... Inga problem att fråga efter påfyllning.

Beläggning 100% idag i Y (minst en op-up) och nästan fullt i Fredags också.

Bara åkt Arlanda-Belgrad-Rom, Milano-Belgrad-London o Milano-Belgrad-Aten i business. Några andra till balkan i Y (jobbrelaterat) o då alltid från Milano.

Iom att de har så få flygplan blir det jäkligt svårt att hitta vettiga anslutningar. Tror t.e.x att det bara är tre avgångar/vecka där reser till Rom inte innebär övernattning.
En kul grej just på den sträckan är att man kan lägga till några få Euro på en t/r o få testa Alitalia business på sträckan Rom-Belgrad (bara hem). Detta är det klart billigaste sättet att testa deras business class.

Har för mig att resor till Rom, Belgrad o Cypern innebär förmånliga priser, men inte på övriga destinationer. Cypern är ju ganska långt...så vill man njuta ett tag..
Mest restid är annars Tel Aviv o Belgrad, men där är man direkt uppe på 7-8.000kr, o då finns de ju long haul för bara några tusenlappar mer.

Se upp för att boka i kombination med Air Berlin, för då hamnar man i Y. Se också upp för resor till Malta där man använder gamla plan flygandes av chartervarianten av Air Serbia ( Aviolet). Jag såg inte detta tydligt förutom när jag gick in i en inforuta med fair basis. Det stod inte "operated by Aviolet" som för övriga code shares mm. Kolla upp om priserna från Köpenhamn är gynnsamma, o om flygtider innebär samma meny som från Arlanda.
Har du några justa bilder från resorna? (Kabin, mat m.m.?)

Nu har jag sett lite bilder från ekonomiklass. Såg inte ut som något jag skulle äta frivilligt.

15a7ed1faacdd569d804b52af340d97e.jpg

69100068ab5cd13daeec1dfd43f594ea.jpg

4aaf285387963dc60e5b59a8112a8ede.jpg

Nej, deras econony var under mina förväntningar. 2500 kr t&r är väl bra pris när mat ingår, men så får man ju inga användbara poäng om man inte flyger mkt Ethiad.

Har du några justa bilder från resorna? (Kabin, mat m.m.?)

Tyvärr inte. Fotar knappt på resorna, o än mindre i kabinen. Gjort något undantag när jag var mer involverad i BC.se (inte bara som medlem), men tyvärr inte jag. Fanns någon bra rapport på airliners minns jag :)

6faa7658fd3bc14dba77ead4bac5cb2d.jpg

Så här är AirSerbia's "Cafè service" ombortd på kortflygning (45 min) med en ATR mellan Belgrad och Sarajevo. Paret framför tog en whiskey. Nice! Totalt sätt känns det som att så här borde allabolag ha som lägsta nivå.

Toppen