Senaste nytt

Mask i maten ombord Norwegian

"De" har samma grundläggande rättigheter att bli befordrade och de som betalar för mat ska naturligtvis få tjänlig föda. Jag ogillar dessa gliringar om att passagerarna ska svälja förtreten bara för att Norwegians biljett kostade mindre. Dom har fortfarande rätt till tjänsten dom betalat för.

"De" har samma grundläggande rättigheter att bli befordrade och de som betalar för mat ska naturligtvis få tjänlig föda. Jag ogillar dessa gliringar om att passagerarna ska svälja förtreten bara för att Norwegians biljett kostade mindre. Dom har fortfarande rätt till tjänsten dom betalat för.

Då är vi ju överens. De fick vad de betalade för, dvs när problemet uppdagades så hände ------------ ingenting. Helt i linje hur företaget har valt att agera.
Vill man bli tagen på allvar så betalar man för det.

Det finns inga fria luncher.

Det finns inga fria luncher.
Jag tror att den här kommentaren är onöigt då folk som flyger med Norwegian har betalat för sin biljett.

Du skulle inte bli glad att höra liknande kommenta från någon som brukar att flyga med t ex Singapore Airlines när du flyger med SAS.

För att folk flyger med LCC behöver det inte att de skall idiotförklaras. Att få mask i maten är inte något man ska förvänta sig bara för att man flyger med LCC.

Denna problem är i mitt tycke huvudsakligen cateringfirmans ansvar. Norwegian passar kanske inte er resepolicy eller resemönster och de är inte heller mitt favoritflygbolag, men det känns inte rätt att kritisera något som de inte har direkt ansvar för.

Jag tror att den här kommentaren är onöigt då folk som flyger med Norwegian har betalat för sin biljett.

Du skulle inte bli glad att höra liknande kommenta från någon som brukar att flyga med t ex Singapore Airlines när du flyger med SAS.

För att folk flyger med LCC behöver det inte att de skall idiotförklaras. Att få mask i maten är inte något man ska förvänta sig bara för att man flyger med LCC.

Denna problem är i mitt tycke huvudsakligen cateringfirmans ansvar. Norwegian passar kanske inte er resepolicy eller resemönster och de är inte heller mitt favoritflygbolag, men det känns inte rätt att kritisera något som de inte har direkt ansvar för.

Ni läser ju inte vad som skrivs.

Som sagt - dt finns inga fria luncher. Utan du får exakt det du betalar för. Inte räkna med att acceptera maskar i mat, men däremot en, dock låg, högre sannolikhet för att sådant kan hända.
När det väl händer så slår lagen in, du betalade för boskapsbehandling och du får/fick det. Inget konstigt med det. Idiotförklaringen finns i att betalar man för grisklass och förväntar sig en egen kupe på en A380 så har man en milt saft konstig uppfattning om hu dt fungerar i branchen.

När det väl händer så slår lagen in, du betalade för boskapsbehandling och du får/fick det. Inget konstigt med det. Idiotförklaringen finns i att betalar man för grisklass och förväntar sig en egen kupe på en A380 så har man en milt saft konstig uppfattning om hu dt fungerar i branchen.

Men här är det ju personer som betalar för att köpa en måltid (och den är ju inte superbillig) och får icke tjänlig föda! Även när jag köper en 10 kronor burgare på MacDonalds, förväntar jag mig att den skall vara ätlig och inte ha börjat mögla trots att det är billigt!

Jag tror inte någon som köper en måltid på Norwegian, förväntar sig att den skall serveras på äkta porslin, med vit duk osv...

Ni läser ju inte vad som skrivs.

Som sagt - dt finns inga fria luncher. Utan du får exakt det du betalar för. Inte räkna med att acceptera maskar i mat, men däremot en, dock låg, högre sannolikhet för att sådant kan hända.

Dessa flygbolag är inte min preferens heller, men det har hänt att jag åkt med dom. Jag har fått vad jag betalat för, d v s punktlig befordran mellan punkt A och B. Om man inte får det har man samma rätt som andra att klaga. Sedan om man får rätt eller inte är en annan sak.

När jag flugit DY, eller FR för den delen, har jag absolut inte väntat mig någon egen kupé eller särbehandling. Men ärligt talat, du gör dig bara löjlig när du säger att norwegians kunder betalat för boskapsbehandling, och inte ska förvänta sig bättre.

Dessa flygbolag är inte min preferens heller, men det har hänt att jag åkt med dom. Jag har fått vad jag betalat för, d v s punktlig befordran mellan punkt A och B. Om man inte får det har man samma rätt som andra att klaga. Sedan om man får rätt eller inte är en annan sak.

När jag flugit DY, eller FR för den delen, har jag absolut inte väntat mig någon egen kupé eller särbehandling. Men ärligt talat, du gör dig bara löjlig när du säger att norwegians kunder betalat för boskapsbehandling, och inte ska förvänta sig bättre.

Nä! Du gör dig löjlig då du inte läser vad jag (egentligen) skriver. Jag har aldrig skrivit att det är ok med mask i maten utan jag har har bara skrivit att chansen är högre och att om saker händer (mask or what ever) så får man som norgeåkare finna sig i att man inte får samma behandling som en som t.ex betaar C på TG.
Om du finner det konstigt så kan jag inte hjälpa dig.

Jag skulle varken nu eller tidigare ha bokat med Norwegian oavsett mat, förseningar, anställningsvillkor eller vad det nu är som står i tidningarna den här veckan. För mig är konceptet helt fel och jag skulle faktiskt inte ens ta emot en gratisbiljett till NYC eller BKK med DY. (Samma sak gäller Ryan, dit de nu flyger.) .

Kul tanke, jag har faktiskt inte funderat på detta men jag kan, efter en stunds eftertanke, bara instämma.
Människan sägs, av naturen, avsky (motsvarande) förluster mer än vi uppskattar vinster.

Och jag värderar min tid och min "reseupplevelse" mer än den eventuella (i sammanhanget extremt låga) vinsten med att boka LCC.
Speciellt med tanke på risken att bli strandsatt.

Det är bara konstigt att så många människor trots detta är så benägna att boka, för billiga, resor med företag som helt uppenbart genar i de ekonomiska kurvorna. ( personalhantering, redundans, lotterier ombord...)

Pudelns kärna här är att Norwegian naturligtvis har specat för sin cateringleverantör vad de vill ha och att maten inte får kasseras utan återanvändas i absolut längsta mån.

Om nu detta är Gate Gourmet som antytts så kan jag garantera att det är stor skillnad på det Norwegian beställer och vad en av deras andra stora kunder, SAS beställer ifråga om hållbarhet och när maten skall kasseras.

Så cateringbolaget levererar bara enligt beställning...

Mvh
/NotRyan

Toppen