agehall skrev:Vilket cateringbolag använder Norwegian?Klicka för att utvidga...
Det er vad frågan egentligen gäller...........
agehall skrev:Vilket cateringbolag använder Norwegian?Klicka för att utvidga...
TorbjornMieden skrev:alla E nummer är dock inte av ondo..Klicka för att utvidga...
Alx skrev:Kanske en dum fråga men HUR säkerställer man att temperaturen verkligen bibehålls när maten packas upp och packas tillbaka flygning efter flygning? Jag menar serveringen kan ju ta en halv evighet ibland och maten blir för varm. Vad händer när man upptäcker att maten inte klarat temperaturen och man är uppe i luften på t.ex. en Long Haul? Blir det en matfri flygning eller låtsas man som om det regnar och hoppas på det bästa?Det känns rent spontant som en mycket dum idé att köra runt med samma mat flygning efter flygning. Det måste ju verkligen vara att gamble med hygienen etc.Många frågor, men det låter verkligen inte fräscht!Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Hur länge håller mackorna på SAS? I och med införandet av SAS GO/PLUS så känns det som att de kör samma stuk som Norwegian, dvs låta maten ligga kvar under fler flygningar.Läser man innehållsförteckningen så ser man att det är massvis med e-nummer i dessa mackor.Klicka för att utvidga...
Chrille skrev:Bilden i tidningen såg ut att visa fluglarver snarare än maskar. Men lite äckligt oavsett.Klicka för att utvidga...
SeaPlanePilot skrev:Man kan t.ex. lösa det genom att servera djupfryst mathttp://www.businessclass.se/forum/o...ervice-pa-norwegian-stockholm-las-palmas.htmlKlicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Ja, det vore ju onekligen bra om berörd peronal trädde fram så Norwegian kan säga åt bemanningsbolaget att inte anlita "Anna" eftersom hon ger bolaget dåligt rykte, eller ?Klicka för att utvidga...
kerran1980 skrev:Norwegian hävdar att det inte ligger någon sanning bakom artikeln om äcklig mat som är angripen av mask och larver.Norwegian slår tilbake - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.noKlicka för att utvidga...
JanneB skrev:Nej bara de DY använder. SAS använder såklart busi, förlåt plus-e-nummerKlicka för att utvidga...
Tommy Palomäki skrev:Brister har rapporterats veckovis med bilder till ARN base ledning under hela hösten 2013 utan resultat. Nu har crew valt att gå ut till media för att få en förbättring till situationen. Jag vet inte är det rätt väg men samtidigt tycker att det är bra att detta kommer fram för att resenärerna vet vad som pågår på DY.Klicka för att utvidga...
Alx skrev:Är det bara jag som finner det lite märkligt att inga passagerare verkar ha klagat på mask, larver etc. i maten trots påstått långvariga problem? Passagerarna som ju inte har något att förlora på att klaga brukar vara snabba att träda fram i media med både namn, story och bilder när så här äckliga saker inträffar. Kunder som upptäcker oväntade saker i maten brukar ju dessutom vara ett populärt ämne att skriva om i medierna.Att personalen vid samtliga påstådda tillfällen skulle ha lyckats upptäcka och avvärja matsnusket innan det hunnit serveras till passagerarna håller jag för mycket osannolikt. Norwegians personal låtsades ju nyligen som om ingenting hade hänt när de serverade djupfryst frukost!Klicka för att utvidga...
Nystrom skrev:Jag skulle finna det mindre troligt att man som FA ställer fram mat som är bevisat möglig eller kryllar av larver, därav få passagerarreaktioner. Att personal ställer fram djupfryst mat är inte heller bra men det syns ju inte lika bra som larver eller mögel. Jag tror nog att artikelns sanningshalt kan diskuteras men ingen rök utan eld....Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Om man läser kommentarerna på Aftonbladet så börjar man ju undra om fulflygs-trashen går med på vad som helst, ur en av kommentarerna:"Mögel och liknande kan väl förfan förekomma utan ohygien? Jag öppnade en philadelphiaost som var helt ny och den var full av mögel. Vem FAN bryr sig? Kommer alltid att flyga med Norwegian."Mvh/NotRyanKlicka för att utvidga...
Chrille skrev:Har du tillförlitliga källor? Artikeln i AB känns ju annars tunnt underbyggd och det är då naturligt att Norwegians kommunikationsdirektör ifrågasätter trovärdigheten i densamma.Klicka för att utvidga...
Alx skrev:Är det bara jag som finner det lite märkligt att inga passagerare verkar ha klagat på mask, larver etc. i maten trots påstått långvariga problem? Passagerarna som ju inte har något att förlora på att klaga brukar vara snabba att träda fram i media med både namn, story och bilder när så här äckliga saker inträffar. Kunder som upptäcker oväntade saker i maten brukar ju dessutom vara ett populärt ämne att skriva om i medierna.Att personalen vid samtliga påstådda tillfällen skulle ha lyckats upptäcka och avvärja matsnusket innan det hunnit serveras till passagerarna håller jag för mycket osannolikt. Norwegians personal låtsades ju nyligen som om ingenting hade hänt när de serverade djupfryst frukost!Klicka för att utvidga...