Senaste nytt

Marriott systemstrul - (Le Meredien)

Valley

Medlem
Någon fler som haft problem m bokning och betalning?

Först kommer ett konstigt mail fr Ax om utlandsköp å växelkurs.
Vid koll på fakturan visar det sig att hela hotellvistelsen dragits 2 veckor innan jag ens, kanske, skall bo på Le M, Munchen,
Bokat enligt mig med full avbokningsrätt till igår.

In på kontot för att se att det inte alls är samma villkor längre. Bokningen är ändrad.
Har ju kvar både bekräftelse och så laddar jag ner bokningarna också.

Tog lite mailkorredpondans innan man ordnade upp allt.
Nu får vi se om det även blir någon form av kompensation.
 

Valley

Medlem
Kompensationen tyckte de = Fri drink i baren. Som ingen berättade något om förrän jag var vid receptionen i annat ärende.
Då fick jsg frågan om det låg en drinkbiljett på rummet. Gjorde det inte, som jag såg då.
Fick en voucher. Smyger till baren. Beställer. Betalar med vouchern. Men nej. Gick inte. Var enbart kaffebiljett. Löser sig mellan bar å reception.
När jag sen skall smyga ner i bädden känner jag något hårt under täcket.
Och där har man bäddat in info.material där också en voucher är insmygen (lika dan som jag fick tidigare. För kaffe)

Vid utcheckning kom nästa sak.
Plöstligt hade jag inte samma adress!som när jag checkade in. Var min gamla adress som åkt tillbaks.
Kan de ha två system att jobba i? Ett via Marriott och sitt egna?
 

JacobGBG

Medlem
Kan de ha två system att jobba i? Ett via Marriott och sitt egna?

Så är det ofta med hotell som sprungit upp som fristående/i annat program. Väldigt förekommande i Öst- och centraleuropa ditt jag åker en del. De har ett eget system kopplat till mycket av bokföring och dylikt sedan ett lager av Marriott ovanpå som inte alltid pratar med varandra utan all info måste copy+pasteas.
 
Toppen