Senaste nytt

Marriott hotell i Shanghai

Hej alla,

Det bär av till Shanghai i september nästa år och funderar på vilket Marriott-hotell man ska boka där, någon som har testat de olika premium-hotellen som finns? Letar efter 5*.

The Portman Ritz-Carlton är jäkligt billigt, runt 2,000 kr per natt. Men har läst blandade reviews och åsikter om det verkligen är ett "Ritz-Carlton" eller ej. Läget är ju dock kanon. Någon som varit där och kan konfirmera?

Annars funderar jag på St Regis Jingan, varit väldigt nöjd med tidigare vistelser på diverse St Regis och uppskattar ju butlerservice etc.

Ritz Carlton Pudong är ju dubbelt så dyrt som Portman så frågan är ifall Portman är såpass mycket sämre än kollegan Pudong.

The Westin Bund eller JW Marriott Tomorrow Square är också alternativ ifall någon har några erfarenheter därifrån?

Kan tilläggas att jag har Marriott Titanium status så självklart kan ju det påverka vad man får som statusförmåner.
 
Last edited:

Juancarlos

Medlem
Har bara bott på the Waterhouse, som var riktigt bra, men det verkar inte längre verkar vara kvar i Designhotels (Marriott familjen). Men det nya Bulgari hotellet (som nu ingår i Marriott) ser riktigt trevligt ut.
 

i6niol

Medlem
Jag har bott på Portman två nätter för några år sedan. Det ligger riktigt bra om man gillar Jing'an-området. Jag har inte bott på några andra Ritz-Carlton men tyckte att Portman var ganska likt ett vanligt Marriott så det är nog så att man får det man betalar för. Det var dock inte dåligt på något vis men rummen var lite bedagade.
 

Tonton

Medlem
Ritz Carlton Pudong är ju dubbelt så dyrt som Portman så frågan är ifall Portman är såpass mycket sämre än kollegan Pudong.

Har inte varit på Portman, men spenderat mycket tid på RC Pudong då en kompis bodde där på heltid förut. Det stället är ruskigt trevligt. Lätt topp #1 ställe jag har bott på. Sedan har jag iofs inte jättemycket erfarenhet av att bo på toppklasshotell. Takbarens utsikt är inte att leka med heller. Oavsett om ni bor på hotellet eller inte, så rekommenderas en drink där. Grym utsikt. Mer värt än att åka upp i TV-tornet.
 
Toppen