Senaste nytt

Marks & Spencer levererar buy on board till British Airways från January 2017

Den fundamentala frågan jag har som jag själv inte har något bra svar på är vad är bäst/värst:
Tillgång till bra BOB, eller
Fortsatt "race to the bottom" med sämre och sämre gratis erbjudanden?

Jag tillhör nog dom som tycker att bra - och prisvärd BOB - är bättre än den sk*t som delas ut nu. (Alkoholfri) dryck däremot är en annan fråga som jag tycker borde ingå.

Intressantast är hur dom ställer sig till alla som bokat biljetter där tilltugg och dryck ingår...
Ryktet är att man får 1000 avios som plåster på såren.

BA ledningens förakt mot betalande kunder har inga gränser.

Har förstått på de senaste inläggen i tråden på FT om detta, att British Airways till skillnad från många andra fullservicebolag går riktigt bra. Det här gör det ännu mer obegripligt för mig. Man kan som lekman/vanlig kund ha förståelse för att ett krisande SAS/Air Berlin måste dra in på servicen för att spara pengar, men i detta fall tycks det handla om att man faktiskt tycker man gör något bra...eller? Jag förstår det inte.

British Airways ledningens förakt mot betalande kunder har inga gränser.
Nej de gör verkligen allt för att testa hur mycket vi tål just nu.

Har förstått på de senaste inläggen i tråden på FT om detta, att British Airways till skillnad från många andra fullservicebolag går riktigt bra. Det här gör det ännu mer obegripligt för mig. Man kan som lekman/vanlig kund ha förståelse för att ett krisande SAS/Air Berlin måste dra in på servicen för att spara pengar, men i detta fall tycks det handla om att man faktiskt tycker man gör något bra...eller? Jag förstår det inte.
De tror de kan gå ännu bättre genom att spara in ören här och där. De har väl tagit över SAS excelnissar. Problemet är ju att inget excelark i världen visar hur deras dumheter påverkar passagerarnas vilja att resa med BA.

British Airways gjorde ett finansiellt bra resultat 2015. 2016 har jag inte följt. Men att det var bra igår säger ingenting om imorgon.

Det är sunt att förbereda sig på kärvare tider. LH Group gör det så varför inte BA och IAG Group.

Principiellt är det vi kunder som tvingar bolagen till detta då vi kräver mer och mer medan priserna för flygbiljetter inte ändrats nämnvärt de senaste årtionden medan kostnaderna eskalerat.

Jag undrar hur dom kommer klara uk domestic flighter. Sist satt jag på rad 5 och blev serverad 2 minuter innan säkerhetsbälteslampan tändes. Å andra sidan stod det väl någonstans att endast contactless skulle accepteras, isåfall betyder väl det att många inte ens kan handla.

Men att det var bra igår säger ingenting om imorgon.

Det är sunt att förbereda sig på kärvare tider. LH Group gör det så varför inte BA och IAG Group..
Precis. Absolut ingenting talar för att konkurrenssituationen skulle bli lättare, snarare kommer den hårdna än mer.

Och alldeles för få är beredda att betala lite mer för att få en bättre service, ffa inte i boskapsklass, så det går inte att profilera sig åt det hållet.

Och alldeles för få är beredda att betala lite mer för att få en bättre service, ffa inte i boskapsklass, så det går inte att profilera sig åt det hållet.
Kanske vore dags att infora ET+ som skulle vara som SAS+ med fri mat och dryck. Dock har jag en kansla av att detta kommer men i form av slopande av CE.

Kanske vore dags att infora ET+ som skulle vara som SAS+ med fri mat och dryck. Dock har jag en kansla av att detta kommer men i form av slopande av CE.
Antagligen? Men är det verkligen helt orimligt,I förhållande till vad folk är villig att betala för?

Sedan är det en hel del i sas plus som är taskigt implementerat, men principen är inte orimlig på korta flighter.

Toppen